ماهان شبکه ایرانیان

ب ام و کانسپت ۴ رونمایی شد؛ جلوپنجره ای که مدام بزرگ و بزرگ تر می شود

جولای گذشته بود که یک رندرینگ (طرح دیجیتال) منتسب به نسل بعدی ب ام و M۳ جنجال های زیادی بر پا کرد. دلیل این امر به جلوپنجره غیر متعارف و بسیار بزرگی مربوط می شد که نمای روبروی خودرو را کاملا تحت تاثیر قرار داده بود.

ب ام و کانسپت 4 رونمایی شد؛ جلوپنجره ای که مدام بزرگ و بزرگ تر می شود

جولای گذشته بود که یک رندرینگ (طرح دیجیتال) منتسب به نسل بعدی ب ام و M3 جنجال های زیادی بر پا کرد. دلیل این امر به جلوپنجره غیر متعارف و بسیار بزرگی مربوط می شد که نمای روبروی خودرو را کاملا تحت تاثیر قرار داده بود.

next-bmw-m3-rendering

با توجه به رویه انتقاد برانگیزی که ب ام و در استفاده از جلوپنجره های بزرگ در پیش گرفته، طیف گسترده ای از علاقه مندان امیدوار بودند طرح مذکور در دنیای مجازی مدفون شده و راهی به دنیای واقعی پیدا نکند. اما با جدیدترین کانسپتی که باواریایی ها رونمایی کرده اند، باید گفت این کابوس به واقعیت تبدیل شده و احتمالا قرار است برخی از مدل های آتی ب ام و با جلوپنجره هایی عظیم، راهی بازار شوند.

خرید بلیط هواپیما

0555e317-bmw-concept-4-live-13

کانسپت 4 پیش نمایشی است از نسل بعدی سری 4، M3 و M4

این مدل مفهومی کانسپت 4 نامگذاری شده و در واقع پیش نمایشی از نسل بعدی سری 4، M3 و M4 محسوب می شود. بی تردید اولین چیزی که در برخورد با تصاویر کانسپت 4 جلب توجه می کند، نمای روبرو و جلوپنجره این خودرو است.

26cda7f3-bmw-concept-4-live-15

با فاکتور گرفتن این المان که البته شاید برای برخی خوشایند باشد، دیگر نسبت های به کار رفته در سایر بخش های بدنه، کانسپت 4 را کاملا جذاب و هیجان انگیز نشان می دهند.

bmw-concept-4-2019 (1)

رینگ های کانسپت 4 اندازه ای برابر با 21 اینچ دارند

کانسپت 4 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در معرض دید عموم قرار می گیرد

ب ام و می گوید در طراحی کانسپت 4 نیم نگاهی به گذشته داشته و از مدل های معروف و نمادینی چون 328 و 3.0 CSi الهام گرفته است. اما واقعیت این است که پیدا کردن شباهت بین این مدل مفهومی و خودروهای یاد شده، کاری سخت و دشوار به نظر می رسد، چرا که زبان طراحی آنها تفاوت های بنیادینی با هم دارند.

ب ام و 3.0 CSi کوپه

ب ام و 3.0 CSi کوپه

bmw-concept-4-2019 (3)

رنگی که برای اتاق ب ام و کانسپت 4 استفاده شده "قرمز ممنوع" نام دارد. این رینگ حجم ها و خطوط اتاق را به زیبایی هر چه تمام به رخ می کشد.

bmw-concept-4-2019 (5)

بی شک چراغ های لیزری یکی از نقاط قوت ب ام و کانسپت 4 هستند. این چراغ ها فاقد شیشه محافظ بوده و اجزای آن ساختاری سه بعدی دارند. درست در زیر این چراغ ها، ورودی های هوای بزرگی به چشم می خورند که نقش تهویه ترمزها و رساندن هوای تازه به موتور را عهده دار هستند.

bmw-concept-4-2019 (7)

نمای عقب مفهومی ب ام و کانسپت 4 کاملا عریض دیده شده و حس قدرت و هیجان را به بیننده القا می کند. در این بخش المان هایی چون خطوط تیز و بر آمده، چراغ های LED باریک با گرافیک موسوم به "ضربان قلب"، خروجی های اگزوز و دیفیوزر بزرگ شاخص تر از بقیه هستند.

bmw-concept-4-2019 (2)

این احتمال وجود دارد که ب ام و با ارایه کانسپت 4 در حال ارزیابی و دریافت بازخورد نسبت به این سبک از طراحی و جلوپنجره غول پیکر باشد. به عبارت دیگر در صورت استقبال از این مدل مفهومی، شاهد به کارگیری المان های اصلی آن در مدل های آتی باواریایی ها خواهیم بود.

bmw-concept-4-2019 (10)

آقای دوماگوژ دوکچ (Domagoj Dukec) مدیر طراحی برند ب ام و، در اظهار نظری جالب گفته جلوپنجره کلیوی همیشه نماد ب ام و بوده و کانسپت 4 این المان را با اطمینان و قوت بیشتری به نمایش می گذارد، طوری که چنین جلوپنجره ای پیشتر در هیچ یک از محصولات ب ام و دیده نشده است.

bmw-concept-4-2019 (8)

آدرین فن هویدونک (Adrian van Hooydonk) مدیر بخش طراحی گروه ب ام و نیز درباره کانسپت 4 گفته این خودروی مفهومی عصاره برند ب ام و بوده و نسبت های ایده آل را با طراحی دقیق و روشن پیوند می دهد.

bmw-concept-4-2019 (23)

درباره مشخصات فنی و داخل کابین کانسپت 4 فعلا جزئیاتی در دست نیست. این خودرو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت که در روزهای آتی برگزار می شود، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان