کدام شهرداران تهران باید اسباب‌کشی کنند؟

خبرگزاری فارس: مرداد ماه سال 97 بود که وزارت کشور طی آیین‌نامه‌ای اعلام کرد شهرداران باید از تاریخ اشتغال به کار تا زمانی که در این سمت انجام وظیفه می‌کنند در داخل محدوده آن شهر سکونت و اقامت داشته باشند، همچنین نحوه احراز سکونت شهردار و خانواده وی توسط وزارت کشور ابلاغ می‌شود.

پس از شش ماه از ابلاغ آیین‌نامه وزارت کشور سخنگوی وزارت کشور در تیرماه 98 اعلام کرد «شهردار و خانواده وی شامل همسر و فرزند یا فرزندان تحت تکفل وی باید در داخل محدوده شهر سکونت و اقامت داشته باشند».

استان تهران 43 شهردار دارد که تا تیرماه گذشته تنها 16 نفر از آن‌ها ساکن محل خدمتشان بودند و مابقی باید تا 12 مرداد به این قانون عمل کرده و محل سکونتشان را به محل خدمت منتقل می‌کردند.

کدام شهرداران تهران باید اسباب‌کشی کنند؟

کدام شهرداران تهران باید اسباب‌کشی کنند؟

اتمام حجت استاندار با شهرداران متخلف

نهم مرداد ماه انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران درباره لزوم اجرای این قانون و اتمام حجت با متخلفین گفت: قطع و یقین اگر شهرداران آن مهلتی که برای جابجایی محل سکونت داده‌ایم را رعایت نکنند، بر اساس ضوابط و قانونی که مراتب را مشخص کرده است، برخورد می‌کنیم

این آیین‌نامه یکم تیر از طرف وزارت کشور و از 12 تیر از طرف استانداری ابلاغ شده است و بلافاصله پس از یک ماه یعنی از 12 مرداد از فرمانداران گزارشی در این زمینه خواهیم خواست.

در این مساله جدی هستیم و واقعا هم باید همین باشد، شهرداری که در جایی تصدی شهرداری را برعهده دارد، باید در آن محل سکونت داشته باشد تا بداند که مردم با چه شرایطی زندگی می‌کنند، اوقات فراغتشان در آن شهر چگونه سپری می‌شود و فضای شهر به چه شکلی است. به این شکل نمی‌توان شهر را مدیریت کرد که من صبح بروم و غروب برگردم.

گام‌های سنگین استانداری در برخورد با تخلفات شوراها و شهرداری‌ها

انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه 13 شهریور در باره آغاز روند اجرای قانون گفت: روز دوشنبه هفته جاری نخستین گام برای عزل یکی از شهرداران که در مهلت قانونی اقدام به جابجایی محل سکونت خود نکرده بود، برداشته شد و بر اساس صورت‌جلسه دریافت شده در مورد این شهرداری، نسبت به عزل شهردار اقدام شد، اما شهردار اعلام کرد که نسبت به جابه‌جایی محل سکونت اقدام خواهد کرد.

استاندار تهران نام این شهردار را نبرد، اما تاکید کرد که در صورت اجرا نشدن مفاد قانون، حتما تصمیم‌های لازم بعدی گرفته خواهد شد موارد قانونی را برای اجرا به شورا‌های اسلامی شهر‌های استان تهران منتقل کرده‌ایم و اگر واقعا رعایت نکنند، نسبت به خود شورا و شهرداری تصمیم لازم گرفته می‌شود

دغدغه برای اجرای قانون یا مانور رسانه ای؟

با وجود گذشت بیش از یک ماه از مهلت استانداری به شهرداران متخلف هنوز هیچ خبری از وضعیت نقل مکان شهرداران منتشر نشده است، از آنجایی که استاندار از پیگیری این ماجرا پس از یک هفته از مهلت قانونی از طریق فرمانداران خبر داده بود باید دید این اتمام حجت استاندار که از رسانه نزدیک دولت منتشر شد آیا واقعا با دغدغه اجرای قانون بوده یا تنها مانور رسانه‌ای برای ترساندن سایر شهرداران بوده است.

این در حالی است که بیش ازسه ماه از وعده یک‌هفته‌ای استاندار تهران مبنی بر اعلام اسامی اعضای شورای شهر متخلف که برای برگزاری ششمین دوره مسابقات فوتسال شورا‌های اسلامی استان تهران به جزیره زیبای کیش سفرکرده بودند، می‌گذرد و همچنان افکار عمومی منتظر پاسخگویی استاندار تهران هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان