ماهان شبکه ایرانیان

معرفی شاسی‌بلند جدید ب‌ام‌و i هیدروژن NEXT

شاید ایده‌ی تولید یک BMW سلول سوختی یا هیدروژنی از نظر برخی افراد کاملاً جذاب باشد اما طرفداران سرسخت این شرکت احتمالاً با دیدن این خبر به یاد کانسپت H۲R خواهند افتاد که دارای پیشرانه‌ای ۱۲ سیلندر بود و ۹ رکورد جهانی را در دهه‌ی میلادی قبل ثبت کرده بود

معرفی شاسی‌بلند جدید ب‌ام‌و i هیدروژن NEXT

شاید ایده‌ی تولید یک BMW سلول سوختی یا هیدروژنی از نظر برخی افراد کاملاً جذاب باشد اما طرفداران سرسخت این شرکت احتمالاً با دیدن این خبر به یاد کانسپت H2R خواهند افتاد که دارای پیشرانه‌ای 12 سیلندر بود و 9 رکورد جهانی را در دهه‌ی میلادی قبل ثبت کرده بود. چند سال بعد شاهد عرضه‌ی مدل تولید محدود هیدروژن 7 بودیم که بر پایه‌ی سدان پرچم‌دار 760Li و با پیشرانه‌ی 12 سیلندر شکل گرفته بود.


باواریایی ها در سال 2013 با تویوتا توافق کردند تا به‌طور مشترک روی تکنولوژی سلول سوختی کار کنند و هر دو شرکت اقدام به تست دسته‌ی کوچکی از سری 5 GT هیدروژنی در سال 2015 نمودند. ب‌ام‌و در همان سال اقدام به معرفی خودروی مطالعاتی i8 هیدروژن سلول سوختی کرد.


ب‌ام‌و سال پیش برنامه‌های خود برای ادامه‌ی توسعه‌ی خودروی هیدروژنی جدید را اعلام کرد و حالا این خودروساز محبوب با نمایش خودروی جدید i هیدروژن NEXT بر پیشبرد برنامه‌های خود تأکید کرده است. این شاسی‌بلند که بر پایه‌ی جدیدترین نسل X5 شکل گرفته تقریباً طراحی مشابه با مدل استاندارد داشته اما عناصر آبی‌رنگ واضحی روی بدنه و رینگ‌های آن به چشم می‌خورند. نبود اگزوز مشهود در بخش عقب نیز مهر تأکید دیگری بر ماهیت هیدروژنی این خودرو می‌باشد و البته جای خروجی اگزوز را پانل‌های آبی‌رنگ گرفته‌اند.


ب‌ام‌و جزئیات مربوط به مشخصات فنی این خودرو را اعلام نکرده اما می‌دانیم که i هیدروژن NEXT در سال 2022 به یک خودروی تولیدی سلول سوختی تبدیل خواهد شد و سوخت‌گیری دوباره‌ی آن زیر 4 دقیقه طول خواهد کشید. البته درست همانند مدل قبلی هیدروژن 7، این خودرو به تعداد بسیار محدود تولید خواهد شد. اگرچه همه‌چیز طبق برنامه پیش برود نسخه‌ی تولیدی این خودرو در سال‌های آتی وارد بازار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان