هشدار آمریکا به کشورهای حاشیه خلیج فارس: از تجهیزات ۵G هواوی استفاده نکنید

مقامات آمریکایی روز گذشته از افزایش نگرانی خود نسبت به تعاملات کشورهای حاشیه خلیج فارس با هواوی و استفاده از تکنولوژی این شرکت برای توسعه زیرساخت های ۵G شان خبر دادند.

هشدار آمریکا به کشورهای حاشیه خلیج فارس: از تجهیزات 5G هواوی استفاده نکنید

مقامات آمریکایی روز گذشته از افزایش نگرانی خود نسبت به تعاملات کشورهای حاشیه خلیج فارس با هواوی و استفاده از تکنولوژی این شرکت برای توسعه زیرساخت های 5G شان خبر دادند.

واشنگتن همواره نسبت به استفاده از تجهیزات هواوی به هم پیمانان خود هشدار داده و مدعی شده که این کمپانی یک خطر امنیتی است. در حالی که تا به امروز مقامات آمریکایی صرفا کشورهای اروپایی را مخاطب خود قرار می دادند، تلاش های آنها حالا وارد فاز تازه ای شده و به منطقه خلیج فارس نیز تعمیم یافته است.

هفته گذشته آجیت پای رئیس کمیسیون ارتباطات آمریکا سفر کوتاهی به عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین داشت که همگی شان از تجهیزات هواوی استفاده میکنند. پای در این دیدارها بار دیگر ادعاهای قبلی آمریکا مبنی بر احتمال جاسوسی هواوی برای دولت چین را تکرار کرد و نسبت به استفاده از این تجهیزات توسط کشورهای یاد شده ابراز نگرانی کرد.

5G هواوی

رابرت استریر معاون وزیر کشور آمریکا در امور سایبری، ارتباطات بین المللی و سیاستگذاری اطلاعاتی نیز در این باره گفت:

ما پیام خود در رابطه با اهمیت تامین امنیت تکنولوژی 5G و پیاده سازی اصول امنیتی مبتنی بر خطر را با دیگران به اشتراک گذاشتیم.

بحرین یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که ناوگان پنجم دریایی آمریکایی را میزبانی می کند و امارات متحده نیز میزبان نیروهای پشتیبانی ارتش آمریکا در منطقه است. اخیرا واشنگتن اعلام کرده که میخواهد سربازان خود را در خاک عربستان سعودی مستقر کند تا حضور گسترده ترین در منطقه داشته باشد.

استریر که پای را در سفرش به خلیج فارس همراهی می کرد گفت:

ما باور داریم که وقتی کشوری یک چهارچوب امنیتی دارد باید هواوی را برای ایجاد زیرساخت های 5G کنار بگذارد.

کمال بن احمد محمد وزیر ارتباطات بحرین پیشتر در مصاحبه با رویترز گفته بود که هواوی با استانداردهای این کشور همخوانی دارد و مقامات بحرین هیچ نگرانی در خصوص همکاری با هواوی ندارند.

عربستان سعودی و امارات متحده هم هیچ اظهار نظری در خصوص مساله آمریکا و هواوی نکرده اند. یکی از منابع آشنا با موضوع به رویترز گفته است که اماراتی ها باور دارند میتوانند خطر احتمالی را مدیریت کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان