یک نماینده: با خطای ۱۰ درصدی می‌توان یارانه دهک‌های بالا را حذف کرد

خبرگزاری تسنیم: سیدحسن حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره حذف یارانه نقدی 3 دهک بالای درآمدی جامعه از ابتدای ماه آینده، گفت: از ابتدای اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه‌ها قرار بود سازوکاری تدوین شود که این یارانه‌ها به اقشار کم‌درآمد جامعه اختصاص داده شود و دهک‌های با درآمد بالا از دریافت آن حذف شوند.

وی با بیان اینکه دولت بار‌ها اعلام کرده توانایی شناسایی دهک‌های پردرآمد جامعه را ندارد، افزود: البته به واسطه سامانه‌های که در وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه وجود دارد می‌توان با یک خطا و انحراف 10 درصدی اقشار 3 دهک اول پردرآمد را شناسایی کنیم.

نماینده شاهرود در مجلس ادامه داد: قرار بر این بود که در دولت یازدهم و دوازدهم یارانه افراد پردرآمد حذف شود که به دلیل یکسری از موضوعات سیاسی و انتخاباتی این اقدام انجام نشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بحث یارانه‌ها نیز در اصلاح ساختار بودجه مطرح شده است، اظهار داشت: البته نظرات دولت و مجلس در این زمینه بسیار متناقض است و مسئولان سازمان برنامه و کمیسیون برنامه و بودجه در حال رایزنی درباره این موضوع هستند تا به یک چارچوب مشخص برسند.

حسینی شاهرودی اضافه کرد: در هر صورت باید فکری برای یارانه‌ها بشود، چون حجم عظیمی از منابع را به خود اختصاص داده و اگر اینگونه رها شود در آینده برای کشور مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان