آسمان تهران غبار آلود می‌شود

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزایش سرعت باد در برخی ساعات امروز (۲۳ شهریور) آسمان برخی مناطق پایتخت را غبار آلود می‌کند..

آسمان تهران غبار آلود می‌شود

به گزارش ایسنا بررسی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان می‌دهد که طی صبح امروز (23 شهریور) غلظت آلاینده‌ها به دلیل کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد تردد خودروها در نخستین روز کاری هفته روند افزایشی دارد.

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و افزایش سرعت باد در برخی ساعات امروز برای برخی مناطق مستعد آسمانی غبار آلود پیش‌بینی می‌شود همچنین با افزایش تابش نور خورشید و فراهم بودن سایر عوامل برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی بر غلظت آلاینده ازن افزوده و بیشترین میزان غلظت این آلاینده بین ساعات 14 تا 18 مشاهده می‌شود که با توجه به افزایش دما نسبت به روز قبل با اندکی افزایش روبه‌رو است.

در اواخر وقت امروز نیز ازدیاد تردد خودروها سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق می‌شود و در برخی مناطق پرتردد شاهد کاهش کیفیت هوا هستیم.

این وضعیت جوی کم‌ و بیش تا فردا (24 شهریور) ادامه دارد همچنین روند افزایشی دما شرایط تشکیل آلاینده ازن را فراهم می‌کند و غلظت آن نسبت به امروز افزایش خواهد داشت. در ساعات پایانی فردا نیز وضعیت پایدار جو و حجم زیاد ترافیک در برخی مناطق سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود که شرایط نامطلوب کیفیت هوا را به دنبال دارد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای 24 ساعت گذشته پایتخت منتهی به 8 صبح امروز با میانگین 56 در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین 67 همچنان در شرایط سالم است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان