به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، این روزها فیلترهای واقعیت افزوده، در همهجا دیده میشوند. از کاربرد آن در اسنپچت گرفته تا یوتیوب. اما برعکس، به نظر میرسد که استفاده از هدستهای واقعیت افزوده کمی با چالش مواجه شده است.
در این راستا شرکت "داکری"(daqri) استارتاپ آمریکایی که هدستهای واقعیت افزوده تولید میکند، در حال تعطیلی است.
استارتاپ " Daqri" دفتر مرکزی خود را بسته و کارمندان خود را اخراج کرده و قصد دارد داراییهای خود را بفروشد.
والاستریت ژورنال گزارش داده که استارتاپ "Daqri" دویست و هفتاد و پنج میلیون دلار بودجه جمع آوری کرده است.
اما بنا بر گزارشهای تککرانچ، سرمایهگذاران این شرکت در تولید هدستهای واقعیت افزوده دچار مشکلات فنی شدهاند و به سرمایهگذاری در استارتاپهای واقعیت افزوده علاقه کمتری نشان دادهاند.
در اوایل سال جاری بود که استارتاپ هدست واقعیت افزوده "متا" هم که از سرمایهگذاران بودجه 73 میلیون دلاری دریافت کرده بود، داراییهای خود را به یک خریدار ناشناس فروخت و به کار خود خاتمه بخشید.
در آخرین اخبار منتشر شده از یک استارتاپ به نام "Osterhout Design Group" هم شنیده شده که حق ثبت اختراعهای خود را فروخته است.
با این اوصاف به نظر میرسد که شرایط استارتاپهایی که در حوزه فناوری واقعیت افزوده فعالیت میکنند، چندان مساعد نیست.