وبگاه روس: سوریه از ایران باور ۳۷۳ می‌خرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وبگاه «Avia.Pro» روسیه که اخبار هوانوردی را دنبال می‌کند، گزارش داد: «سوریه تصمیم گرفته است که به جای اس 300 روسیه، سامانه «باور 373» ایران را خریداری کند.

این رسانه روس در گزارش خود نوشت: «با اینکه بیش از یک سال از تحویل اس 300 به سوریه می‌گذرد اما این سامانه پدافند هوایی کارایی و راندمان پایینی از خود نشان داده است و به همین دلیل، سوریه در نظر دارد که سامانه باور 373 ایران را بخرد».

وبگاه «Avia.Pro» این خبر را به نقل از خبرنگاران سوری منتشر کرده است؛ خبرنگارانی که منبع اصلی خبرشان «یک منبع ارتش سوریه» اعلام کرده‌اند.

در این گزارش ادعا شده است که طی یک سالی که از تحویل اس 300 روسیه به سوریه گذشته است، هرگز از این سامانه‌ برای دفع حملات استفاده نشده است.

طبق گفته «برخی منابع» استنادی این وبگاه، دلیل اولیه عدم استفاده از اس 300 در سوریه به رغم حملات متعدد یک سال اخیر رژیم صهیونیستی آن است که این سامانه «هواپیماتهای اسرائیلی را نمی‌بیند».

البته برخی دیگر از منابع به Avia.Pro گفتند که دلیل عدم استفاده از اس 300 در سوریه برای مقابله با حملات اسرائیل، «موضع خاص روسیه» بوده است.

تاکنون مقام‌های سوریه و ایران اظهارنظری درباره فروش باور 373 نکرده و خبر اینم وبگاه روسی را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

سامانه پدافندی «باور373» 31 مردادماه و همزمان با روز صنعت دفاعی با حضور رئیس جمهور ایران به طور رسمی رونمایی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان