تیم همیشه بازنده مقابل آبی ها؛

آمار درخشان آبی‌ها مقابل نفت مسجدسلیمان/ استراماچونی به دنبال ۶ تایی کردن استقلال

استقلالی ها امیدوارند تا باز هم با شکست تیم نفت (برای ششمین بار متوالی) موتور بردهای شان در فصل جدید را روشن کرده و به استقبال دربی بروند.

سرویس ورزش مشرق - با توجه به حضور کم تیم نفت مسجد سلیمان در ادوار گذشته لیگ برتر، حریف هفته سوم تیم استقلال از این حیث رویارویی های کمی نسبت به دیگر تیم های لیگ برتری با آبی های تهرانی داشته است. در ادامه به بررسی رویارویی های این دو تیم در طول سالهای گذشته می پردازیم و اینکه زرد و آبی های جنوبی همیشه مقابل استقلال امتیاز کامل را از دست داده اند.

*اولین رویارویی 5 سال قبل!

تیم استقلال اولین رویارویی خود مقابل نفت مسجد سلیمان را در روز پنجشنبه سیزدهم شهریور ماه سال 1393 یعنی 5 سال و 10 روز پیش برگزار کرد. دیداری در چارچوب دور رفت لیگ برتر چهاردهم که در نهایت با حساب 0-2 به سود استقلال به پایان رسید.

*اولین گلزن استقلال!

اولین بازیکنی که با پیراهن استقلال توانسته دروازه این تیم جنوبی را باز کند محمد قاضی است که در دقیقه 41 دیدار رفت لیگ چهاردهم موفق به این کار شد. پس از او سجاد شهباززاده در دقیقه 90 دومین گل تیمش را زد. هدایت آن تیم را امیر قلعه نویی در دست داشت.

*هیچ بازیکنی از لیگ چهاردهم نمانده است!

برای استقلال در آن روز محسن فروزان، بیک زاده، فخرالدینی، تیموریان، کرار، خرسندنیا، نوری، ابراهیمی، برهانی، قاضی و شهباززاده در ترکیب تیم حضور داشتند که از آن تیم در حال حاضر هیچ بازیکنی در تیم استقلال حضور ندارند. در آن دیدار مهدی کریمیان، رمضانی و طاحونی هم برای استقلال به میدان رفتند.

*دومین برد در تهران!

تیم استقلال در دور برگشت همان فصل در تهران با تک گل رضا عنایتی در دقیقه 60 به برتری رسید تا دومین برد خود مقابل این تیم جنوبی را کسب کند. این دیدار در تاریخ جمعه 15 اسفند 1393 در استادیوم آزادی برگزار شد.

*سومین ملاقات پس از 2 سال!

با بازگشت تیم نفت مسجد سلیمان به دسته برتر فوتبال، بار دیگر در فصل 98-97 باید به مصاف استقلال می رفت ولی این تیم در همان فصل در جام حذفی هم حریف آبی های تهرانی شد و در تاریخ 10 مهر 1397 (سال گذشته) باز هم در خانه میزبان استقلال شد. دیداری که پس از دو سال در وقتهای قانونی بدون گل تمام شد و سرانجام روح اله باقری در وقتهای تلف شده با یک گل استقلال را به دور یک هشتم نهایی رساند.

*چهارمین دیدار خشن ترین مصاف!

در حالی که در لیگ چهاردهم اولین رویارویی دو تیم در مسجد سلیمان برگزار شد در لیگ هجدهم باز هم دو تیم ابتدا در جنوب ملاقات کردند. بازی که در تاریخ 16 مهر ماه سال گذشته با حساب 1-2 به سود استقلال به پایان رسید. نفتی ها که 6 روز پیش در جام حذفی به استقلالِ وینفرد شفر باخته بودند می خواستند به تلافی آن شکست و حذف در لیگ برتر استقلال را شکست بدهند برای همین بازی رنگ و بوی خشونت به خود گرفته بود. میلاد زکی پور در دقایق 17 و 49 دو کارت زرد گرفت و از بازی اخراج شد و موسی کولی بالی هم با ردیافت کارت زرد در دقایق 51 و 73 به همین شکل از بازی اخراج شد تا دو تیم با 10 نفر بازی را به پایان برسانند.

*آخرین رویارویی 6 ماه پیش!

آخرین روزی که دو تیم رودرروی هم به میدان رفتند دوشنبه 27 اسفند 1397 در استادیوم آزادی بود. از آن تاریخ 5 ماه و 25 روز سپری شده و تا روز بازی آینده دو تیم تقریبا 6 ماه از آن بازی زمان سپری خواهد شد.

*باز هم برد استقلال!

آبی پوشان تهرانی در دیدار برگشت لیگ هجدهم نیز نفت مسجد سلیمان را از پیش رو برداشتند. علی کریمی در دقیقه 90 بازی موفق شد دروازه حریف را بگشاید و تیمش را در آخرین مسابقه سال 1397 با برد به تعطیلات نوروزی بفرستد.

*سفر دوباره برای بازی رفت!

اعضای تیم استقلال در حالی راهی خوزستان و شهر مسجد سلیمان می شوند که باز هم باید دیدار رفت خود را در خانه این تیم جنوبی برگزار کنند مانند فصول چهاردهم و هجدهم. دیداری که یکشنبه از ساعت 19:45 در ورزشگاه شهید بهنام محمدی آغاز می شود. استقلالی ها امیدوارند تا باز هم با شکست تیم نفت (برای ششمین بار متوالی) موتور بردهای شان در فصل جدید را روشن کرده و به استقبال دربی بروند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان