سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد

بلیت‌ هواپیما به نرخ‌های آذر بر نمی‌گردد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تیر ماه امسال نرخ‌نامه جدید بلیت هواپیما اعلام شد و در برخی پروازهای داخلی تا چند صد هزار تومان قیمت بلیت هواپیما افزایش یافت، این اتفاق سبب اعتراض برخی مسئولان از وزیر راه و شهرسازی تا سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این زمینه شد.

رضا جعفرزاده – سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری - درباره اینکه در نرخ‌های جدیدی که مسیرهای پرتردد پروازی مشمول کاهش قیمت شده، تکلیف بقیه پروازهای داخلی چه می‌شود؟ اظهارکرد: شرکت‌های هواپیمایی بلیت پروازهای‌شان را بر اساس نرخ نامه جدید می‌فروشند که قیمت آن‌ها  در 60 مسیر پروازی ارزان‌تر از نرخ‌های آذر ماه سال 1397 بوده و به صورت میانگین بلیت هواپیما در پروازهای داخلی ارزان‌تر از نرخ‌های پارسال شده است.

وی افزود:  اگر هر شرکتی بلیت هواپیما را خارج از دامنه تعریف شده بفروشد، مرتکب تخلف شده و با آن برخورد می شود اما شرکت‌های هواپیمایی در نرخ‌های خودشان تجدید نظر کردند و مبنای محاسباتشان نیز تغییرات نرخ ارز بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه همه شرکت های هواپیمایی موظفند بر توزیع بلیت‌های خودشان مدیریت و نظارت داشته باشند، اظهارکرد:‌ نظارت عالیه در این زمینه بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است و هر با گونه تخلف و گرانفروشی حتی پس از انجام پرواز برخورد می‌شود.

جعفرزاده گفت: یکی دیگر از مزیت‌های نرخ جدید اعلام شده در شهریورماه این است که همه شرکت‌های هواپیمایی یک نرخ اعلام کردند و این مسئله می‌تواند نظم بیشتری به بازار بلیت هواپیما بدهد. از سوی دیگر نیز نظارت بر آن بهتر و راحت‌تر از گذشته است.

اما با توجه به این وضعیت باید دید که چه واکنشی از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و دیگر دستگاه‌های متولی امر نظارت نشان داده می‌شود و تکلیف پروازهای دیگر که قیمت‌شان کاهش پیدا نکرده، چه می‌شود؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان