مدیرعامل آتش‌نشانی تهران خبر داد: برگزاری مسابقه امداد و نجات با پهپادها

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بر لزوم بهره‌گرفتن از ظرفیت پهبادها در عملیات‌های امداد و نجات تاکید کرد و از برگزاری مسابقه امداد و نجات با پهپادها خبر داد.

مدیرعامل آتش‌نشانی تهران خبر داد: برگزاری مسابقه امداد و نجات با پهپادها

به گزارش ایسنا، مهدی داوری در گردهمایی فناورانه، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه محصولات و خدمات پهپادی تمرکز فعالیت سازمان آتش نشانی را امداد و نجات و ایمنی شهرها دانست و گفت: در زمینه ایمنی شهر کمتر توجه شده است که  معروفترین حادثه ایجاد شده در شهر تهران آتش سوزی ساختمان پلاسکو بوده است.

وی کل مساحت تهران را 700 کیلومتر مربع و حوزه خدماتی این سازمان 1400 کیلومتر ذکر کرد و گفت: شهر تهران از نظر بافت‌های آسیب پذیر با گذشته متفاوت شده است. در حال حاضر بلندمرتبه ترین نردبان موجود در شهر تهران 64 متر و بلندترین ساختمان موجود در تهران 150 متر است که ما برای دسترسی به طبقات بالا در زمان بحران با موانعی مواجه هستیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران وسعت آتش سوزی را از چالش‌های سازمان آتش نشانی در بحران آتش سوزی نام برد و گفت: از آن جا  که امروز سال پربارشی داشتیم کوه‌های کشور پوشیده از درختان شدند و این امر موجب شد در تابستان با وسعت آتش سوزی ها این جنگل‌ها بر اثر آتش سوزی از بین برود.

به گفته وی امکان ارزیابی و پایش این آتش سوزی‌ها غیر ممکن بود چرا که امکان پایش آتش از طریق خودرو میسر نیست.

داوری اضافه کرد: بر این اساس ما از سال های پیش به فکر توسعه فناوری‌های پیشرفته در حوزه فعالیت سازمان آتش نشانی بودیم که در میان این فعالیت‌ها پهپادها می‌تواند یکی از موثر ترین فناوری‌ها برای مدیریت بحران‌ها باشد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران با تاکید بر  این که ما تلاش داریم تا با استفاده از فناوری های نوین، آتش نشانی قدرتمند در کشور ایجاد کنیم اظهار کرد: ورود پهپادها در امداد ونجات می‌تواند بسیار موثر باشد و گام‌های جدی در این زمینه برداشته‌ایم.

داروی از برگزاری مسابقه امداد و نجات با پهپادها خبر داد و گفت: این رویداد که در پاییز سال جاری برگزار می‌شود در آن شرکت‌های فعال در حوزه طراحی و ساخت و پهپادها حضور خواهند داشت و امیدواریم این رویداد بتواند مسیر ما را برای توسعه این فناوری ها در بخش امداد و نجات باز کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان