مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

تهیه ضامن وام برای مددجویان مشکل است/ آسان‎گیری قرض‌الحسنه‎ها برای اعطای تسهیلات

اقتصادآنلاین - صبا نوبری؛ مجید باجلان با بیان اینکه یکی از تکالیف اصلی کمیته امداد، استفاده از ذخایر قرض‌الحسنه کشور است، گفت: ما دو بانک قرض الحسنه در کشور داریم که یکی از آن‌ها بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است و از حدود یکسال پیش که با این بانک تفاهم کردیم، تاکنون توانستیم رقمی بالای 1100میلیارد تومان از ظرفیت‌های هم‌افزایی بانک مهر برای اعطای وام قرض‌الحسنه به مددجویان استفاده کنیم.

 وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که با بانک قرض الحسنه مهر ایران درباره آن توافق کردیم این بود که بانک ضمانت‌ وام‌ها را آسان بگیرد تا بتوانیم تسهیلات را در اختیار مددجویان قررار دهیم.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد خاطرنشان کرد: از سال 94 صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تاسیس شد و برنامه این صندوق و منابع کمیته امداد برای بخش‌های سرمایه گذاری و پرداخت هرگونه سود بانکی در نظر گرفته نشده است تصمیم گرفتیم از منابع بانک‌های قرض الحسنه استفاده کنیم تا عائدی آن به محرومین برسد.

باجلان تهیه ضمانت را یکی از مشکلات اصلی پرداخت وام‌های اشتغال عنوان کرد، ادامه داد: بسیاری از افرادی می‌خواهند این تسهیلات اشتغال را دریافت کنند زنان سرپرست خانواری هستند که در تهیه ضمانت مشکلاتی دارند.

وی اظهار داشت: ما آسیب‌ها را در استان‌ها شناسایی کردیم و تدبیری که کارگروه اندیشید این بود که یک صندوق ضمانت اشتغال آسان در کمیته امداد تاسیس کنیم که کار این صندوق این است که حداقل ضمانت را از مددجویان بگیرد و با ارائه یک معرفی‌نامه به بانک بر اساس مددجو بتواند وام اشتغال خود را دریافت کند.

باجلان همچنین افزود: اگر این افراد نتوانستند به تعهداتشان عمل کنند قطعا امداد باید پیگیری‌های خود را برای وصول مطالبات بانک انجام دهد.

وی درباره منابع تامین بودجه این صندوق گفت: منابع صندوق از منابع داخلی کمیته امداد در بخش اشتغال و بودجه آن است که امسال حدود 20 میلیارد تومان در صندوق قرار می‌دهیم و تعهد می‌کنیم تا 200 میلیارد تومان ضمانت را به موسسات پولی معرفی کنیم که بتوانند با ضمانت آسان وام هایشان را پرداخت کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان