در نشست رهبران جهادی افغانستان مطرح شد ؛

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان: "پست‌های دولتی" زورگویی نیست

محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان طی اظهاراتی در لویه جرگه گفت: پست‌های دولتی پست‌های زورگویی و قلدری نیست پست‌های نوکری به مردم است.

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان: به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، نشست رهبران جهادی افغانستان روز پنج‌شنبه در لویه جرگه برگزار شد.
 
محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان طی اظهاراتی در لویه جرگه گفت: خوشحالیم که گلبدین حکمتیار در کابل است.
 
وی با اشاره به اینکه نشستی را در کابل برگزار کردیم و از همه احزاب و چهره‌های ملی دعوت کردیم تا با یکدیگر صحبت کنیم، گفت: مردم افغانستان در شرایط کنونی در نگرانی شدیدی به سر می‌برند.
 
خلیلی افزود: مردم نمی خواهند به کشور بازگردند. 38 سال است که افغانستان در جنگ است و باید خاتمه یابد. گاهی علنی و گاهی پنهانی جنگ در افغانستان تحمیل شده است.
 
وی درخصوص موضوع صلح افغانستان افزود: صلح زمانی تامین می‌شود که اجماع، هماهنگی و هم‌پذیری بین گروه‌های سیاسی کشور ایجاد شود. تداوم جنگ ما را بیشتر به عرصه جنگ نیابتی می کشاند.
 
خلیلی تصریح کرد: نگذاریم که افغانستان عرصه جنگ نیابتی قدرت‌ها شود و به سوریه دیگر مبدل شود. تلاش‌هایی جریان دارد که وحدت و همدلی مردم افغانستان را خدشه‌دار کند.
 
وی با تأکید بر دوری از تفرقه اذعان داشت: تلاش‌ها بر این است که تفرقه قومی، مذهبی و سیاسی ایجاد کنند اما ما هرگز به گذشته باز نخواهیم گشت. افغانستان به وحدت نیاز دارد؛ اما وحدت با مقوله عدالت معنا پیدا می کند. حرکت‌های ما هرگز جنبه تخریبی و تضعیفی ندارد جنبه انتقادی دارد ما ضعف ها را بازگو می کنیم.
 
رهبر حزب وحدت ملی افغانستان در لویه‌جرگه با بیان اینکه فصل جدید، فصل مردم سالاری است، بیان داشت: مردم رئیس جمهور و خدمتگذار خود را انتخاب می‌کنند.
 
وی ادامه داد: پست‌های دولتی پست‌های زورگویی و قلدری نیست پست‌های نوکری به مردم است. تا باقی عمر دولت وحدت ملی انتقاد خواهیم کرد؛ اما هرگز کشور را به بحران سوق نخواهیم داد.
 
/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر