گفت‌وگوی رهبران انگلیس و آلمان در خصوص برجام

به گزارش رویترز، سخنگوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز سه‌شنبه (امروز) گفت که جانسون و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با یکدیگر رایزنی کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دو طرف در رایزنی‌های خود بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه و "اتخاذ رویکردی مشترک درقبال ایران" تاکید کردند.

آنها همچنین توافق کردند که باید با متحدان بین‌المللی برای تعیین یک پاسخ مشترک به حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، صبح روز شنبه تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان هدف حمله پهپادی انصارالله یمن قرار گرفت که به گفته مقامات سعودی، در نتیجه آن حدود نیمی از تولید نفت عربستان متوقف شده است.

با این حال مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا ساعاتی پس از وقوع حمله بدون ارائه کوچک‌ترین سند و شواهدی در پیامی توئیتری مدعی شد: ایران اکنون حمله‌ای بی‌سابقه به این تأمین‌کننده انرژی جهان داشته است. مدرکی دال بر این که این حملات از یمن انجام شده، وجود ندارد!

این ادعای بی‌اساس و واهی در حالی طی روزهای گذشته از سوی برخی مقامات و رسانه‌های آمریکایی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران هرگونه دخالت در حمله به این تاسیسات نفتی  در عربستان را رد کرده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعای پمپئو تاکید کرد: مایک پمپئو که در «فشار حداکثری» (علیه ایران) شکست خورده است، به «دورغ حداکثری» روی آورده است.

ظریف افزود: آمریکا و مشتریانش به دلیل این توهم که برتری تسلیحاتی به پیروزی نظامی منجر خواهد شد، در یمن گیر افتاده‌اند. مقصر دانستن ایران، به فاجعه خاتمه نخواهد داد. پذیرفتن طرح پانزدهم آوریل ما برای پایان دادن به جنگ و آغاز مذاکرات ممکن است به آن پایان دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان