به گزارش ایسنا، صفا صبوری دیلمی که در نشست معاونان فنی و عمرانی مناطق 22گانه سخن می گفت، از امکان تردد ایمن و بی دردسر در سطح معابر و پیاده روها به عنوان بخشی از مهمترین خواسته های شهروندان از حوزه معاونت فنی و عمرانی یاد و تاکید کرد: نباید اجازه داد رویکرد پروژه محور که به دنبال گسترش ساخت و سازهای عمرانی است، بر فعالیت های مربوط به نگهداشت شهر غلبه پیدا کند.
صبوری با تاکید بر لزوم استقرار "نظام پذیرش اجتماعی" در مراحل تعریف و طراحی پروژه های عمرانی، لزوم هماهنگی طرح ها با نیازها و خواسته های درست ساکنان محلی را امری حائز اهمیت دانست و یادآور شد: دغدغه های اصلی شهروندان در زمینه لزوم برخورداری از معابر و پیاده راه های مناسب، نباید در خلال تلاش برای توسعه زیرساخت ها مورد غفلت قرار گیرد.
وی با بیان آنکه تا کنون در راستای اجرای طرح بهسازی معابر شهر تهران بیش از 450 هزار تن آسفالت در سطح معابر پایتخت پخش و اجرا شده است، اجرای چنین حجمی از عملیات روسازی و مرمت به منظور نگهداشت معابر را امری بی سابقه ذکر و در عین حال اضافه کرد: فعالیت های انجام شده در این زمینه، هنوز از تناسب کافی با میزان آسیب های واره به سطح معابر برخوردار نیست و از این رو اقداماتی در حال برنامه ریزی است تا میزان تولید و پخش آسفالت از مرز 3 هزار تن در روز فراتر رود.
به گزارش شهرنوشت، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با یادآوری اینکه ارتقای کیفیت زندگی صرفا و لزوما با احداث معابر جدید یا تعریض معابر موجود حاصل نمی شود، تلاش برای فراهم ساختن معابر و انهار مناسب و پیاده راه های ایمن را به عنوان اولویتی اساسی در رویکرد عمرانی مدیریت شهری برشمرد و از معاونان فنی و عمرانی مناطق 22گانه خواست، برای تدوین یک برنامه منسجم در این زمینه اقدام کنند.
گفتنی است در نشست اخیر معاونان فنی و عمرانی مناطق 22گانه، علاوه بر بررسی عملکرد مناطق در طرح بهسازی معابر، درباره راهکارهای ایجاد آمادگی برای مواجهه با فصل بارش بحث و تبادل نظر شد.