پیش بینی‌ برای دربی ۹۰/کالدرون: داربی را حس می‌کنید، حتی در خیابان

خبرگزاری ایسنا: گابریل کالدرون، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار کرد: ما یک جلسه ریکاوری برای بازیکنانی که در بازی با صنعت نفت بازی کرده بودند برگزار کردیم. کسانی هم که بازی نکرده بودند یا کمتر بازی کرده بودند، در تمرین حدود 80 دقیقه بازی کردند. خلیل‌زاده آسیب‌دیدگی در پایش دارد و در حال ریکاوری است.

او ادامه داد: بر اساس تجربه‌ام ترجیح می‌دهم حریفم قبل از داربی تمام بازی‌هایش را برده باشد. چون تیم‌هایی که مشکل دارند معمولا در داربی متحدترند و تلاش بیش‌تری می‌کنند و در واقع با افتادگی بیش‌تری وارد این بازی مهم و حیاتی می‌شوند. چیزی که برای من مهم است آمادگی تیمم است. در بازی آخر از دو بازی اول بهتر بودیم. من امیدوارم در بازی با استقلال سطح ما بالاتر بیاید. به گل‌های بیش‌تری احتیاج داریم و تنها راهش این است که بهتر بازی کنیم.

کالدرون اضافه کرد: این‌جا طرفداران بیش‌تری نسبت به کشورهای دیگر وجود دارند. وقتی شما در روزهای قبل از بازی در خیابان هستید احساس می‌کنید که داربی نزدیک می‌شود و مردم درباره آن صحبت می‌کنند. ما مربیان و همه بازیکنان می‌دانیم که مهم‌ترین بازی سال داربی است و هیچ‌کس از پیش برنده نیست. نتیجه بازی را نمی‌شود پیش‌بینی کرد. هر تیمی بهتر بازی کند برنده می‌شود.

او درباره تغییر ساعت داربی هم اظهار کرد: نمی‌دانم در ساعت جدید هوا خیلی گرم خواهد بود یا نه. اگر فدراسیون این تصمیم را به خاطر امنیت بیش‌تر گرفته است نمی‌توانیم در این مورد نظر بدهیم. همیشه اگر گرما کم‌تر باشد بازی بهتری خواهیم داشت.

کالدرون اضافه کرد: ما امکانات خوبی در ورزشگاه شهید کاظمی داریم ولی زمین آن‌جا الان شرایط خوبی ندارد. اینجا (زمین پژوهشگاه نفت) کیفیت زمین عالی است ولی امکانات دیگری هم داریم که کمی از ما دور است.
سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا برای داربی سورپرایزی هم دارد یا خیر؟ اظهار کرد: چنین چیزی وجود ندارد. هم ما می‌خواهیم ببریم و هم استقلالی‌ها. ما به کارمان ادامه می‌دهیم و تیم روند خوبی را طی می‌کند. برای بردن این بازی به بیش‌تری سطح آمادگی برسیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا گل نزدن مهاجمان تیمش در چند بازی گذشته برای داربی مشکل‌ساز نمی‌شود؟ بیان کرد: بله حق با شماست؛ ولی کیفیت و کار تیمی است که برای بازیکنان امکان گلزنی را ایجاد می‌کند. ما در بازی‌سازی از نیمه زمین به جلو کمی مشکل داریم. به همین خاطر موقعیت 100 درصد گل نداریم. علاوه بر این تیم‌های مقابل ما خیلی خوب دفاع کردند. ما در 30 دقیقه نیمه اول خیلی خوب بازی کردیم. امیدوارم بازیکنان روند بازی با صنعت نفت را بهبود ببخشند.

سرمربی پرسپولیس درباره جونیور، مهاجم خارجی تیمش هم توضیح داد: او تازه رسیده است و این بازی اولش بود. چون زبانش متفاوت است نیاز به زمان دارد که خودش را وفق بدهد. باید خودش را به فوتبال ایران که سریع‌تر از فوتبال برزیل است عادت بدهد و این نیاز به زمان دارد. امیدواریم که بتواند گل بزند.

کالدرون درباره علی علیپور هم، گفت: ما برای این که از مهاجمان‌مان توقع بیش‌تری داشته باشیم باید وسط زمین را تقویت کنیم. اگر مهاجمان موقعیت گلی را از دست بدهند من را خیلی نگران نمی‌کند. چیزی که من را نگران می‌کند این است که اصلا نتوانند موقعیت گل ایجاد کنند. ایجاد موقعیت گل باعث امیدواری است.

برانکو: نمی‌دانم باشگاه الاهلی چه توجیهی برای تصمیم عجیبش دارد/ هیچ حسی بهتر از برد در دربی نیست/ پیشنهادی از چین ندارم
برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس تصمیم مسئولان باشگاه الاهلی در کنار گذاشتنش از هدایت این تیم را عجیب دانست.

باشگاه الاهلی عربستان در یک اقدام عجیب عذر برانکو ایوانکوویچ را بعد از اولین شکست این تیم در لیگ عربستان خواست، تصمیمی که به قول برانکو برای خود عربستانی‌ها هم قابل توجیه نیست. این مرد کروات که با سروصدای زیادی از پرسپولیس رفت حالا این فرصت را پیدا کرده است تا بعد از چند سال کار مداوم چند صباحی را استراحت کند. به بهانه اخراج عجیب برانکو و دربی 90 با این مربی محبوب در ایران گفت‌وگویی را انجام دادیم که مشروح آن در زیر می‌آید:

خیلی زود‌تر از آنچه می شد تصور کرد دوران حضور شما در فوتبال عربستان به پایان رسید!
واقعاً نمی‌دانم خود آنها چه توجیهی در قبال این تصمیم‌شان دارند. شما می‌دانید که فقط سه هفته از لیگ عربستان سپری شده است و در این شرایط قطع همکاری باشگاه الاهلی با من تصمیمی عجیب بود و نمی‌تواند عادی باشد. البته مهم نیست، چرا که زندگی ما مربیان به همین شکل است. ما همیشه باید خودمان را برای هر شرایطی آماده نگه داریم.

در خبرها آمده بود که مقصد بعدی شما چین است، صحت دارد؟
نه من هیچ پیشنهادی از چین ندارم و این خبر کذب است. در حال حاضر قصد استراحت دارم. بعد از مدتی برای آینده مربیگری‌ام تصمیم خواهم گرفت.

در ایران همه چیز تحت‌الشعاع دربی قرار دارد، اولین تجربه و تقابل گابریل کالدرون و آندره‌آ استراماچونی را چطور می‌بینید؟
دربی همیشه دربی است و حساسیت خاص خودش را دارد. هیچ وقت نمی‌شود یکی از دو تیم را شانس اول پیروزی دانست و شرایط حال حاضر آنها تعیین‌کننده نتیجه بازی نیست. یادم هست ما صدرنشین لیگ بودیم و شانس اول قهرمانی، اما دربی را یک بر صفر باختیم. در حال حاضر نظر من این است که پرسپولیس از لحاظ بازیکن شرایط بهتری دارد و البته استقلال هم بازیکنان ملی‌پوش خوبی در اختیارش است. در کل و روی هم رفته شانس پیروزی پرسپولیس را بیشتر می‌بینم.

شما دربی‌ها زیادی را بردید، فکر می‌کنید در چه شرایطی می‌توان برنده دربی بود؟
تأکید می‌کنم که دربی در هر شرایطی 50 - 50 است. بازیکنان نباید در این مسابقه احساسی بازی کنند و تیمی که بتواند از روی منطق بازی کند شرایط بهتری خواهد داشت.

پیش‌بینی شما از دربی 90 چیست؟
دربی را پیش‌بینی نمی‌کنم، اما اعتقادم این است که پرسپولیس در حال حاضر تیم بهتری است و شانس بردن این تیم بیشتر است.

دوست داریم خاطرات تلخ و شیرین شما را از دربی بدانیم.
از دربی هیچ خاطره بدی ندارم. همیشه دربی‌ها برای من همراه با خاطرات خوب بوده و از حضور در آن لذت برده‌ام. به عقیده من هیچ حسی شیرین‌تر از پیروزی در دربی نیست و بهتر از این حس را نداشته‌ام. امیدوارم تمام آنهایی که در این دربی به نوعی حضور دارند، از این مسابقه جذاب لذت ببرند.

پیامی برای هواداران پرسپولیس در آستانه دربی ندارید؟
به تک تک هواداران پرسپولیس همین جا سلام و به آنها توصیه می‌کنم که سعی کنند با حمایت‌های‌شان از پرسپولیس به تیم کمک کنند. آنها همیشه در قلب من هستند.

 

بیرانوند: استقلالی‌ها از حضورم در دربی خوشحالند/ قراردادم با پرسپولیس تا قبل از دربی امضا می‌شود
دروا‌ز‌ه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دربی شرایط خاص خودش را دارد و استرس هواداران بازی را سخت می‌کند اما امیدوارم این بازی مساوی نشود.

علیرضا بیرانوند در حاشیه تمرین امروز (چهارشنبه) تیم فوتبال پرسپولیس در جمع خبرنگاران گفت: یکشنبه قرار است دربی برگزار شود و خداراشکر می‌کنم که قبل از این بازی شرایط خوبی داریم. توانستیم در بازی قبل صنعت نفت را شکست دهیم و این به تیم ما کمک زیادی برای دربی می‌کند. خداراشکر تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و دیروز یک جلسه ریکاوری داشتیم و بچه‌هایی که در بازی قبل به میدان نرفته بودند بازی دوستانه با تیم پایه انجام دادند. در تمرین امروز و روز‌های آینده نیز قرار است روی نقاط ضعف و قوت استقلال کار کنیم.

وی درباره اینکه بعد از محرومیت از سوی کمیته انضباطی از فوتبال ایران خداحافظی کرده بوده, گفت: خنده‌دار است که بازیکن 26 ساله خداحافظی کند!‌ من پنج سال است که در فوتبال حرفه‌ای حضور دارم و بازی می‌کنم. سه سال است که در پرسپولیس هستم و قبل از آن نیز در نفت بودم و الان سال ششم خود را سپری می‌کنم. در این مدت افتخارات زیادی پیدا کردم و می‌خواهم این افتخارات را بیشتر کنم, وقتی که گفته شد خداحافظی کرده‌ام, می‌خواستم تکذیب کنم اما سکوت کردم و الان این موضوع را تکذیب می‌کنم و آرزو دارم با پرسپولیس قهرمان آسیا شوم.

دروا‌ز‌ه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به اینکه خودش این مصاحبه را انجام داده و اعلام خداحافظی کرده است و الان چطور این موضوع را تکذیب می‌کند, تصریح کرد: شما از من صدا دارید که مصاحبه کرده‌ام؟ سند بیاورید و صدای من را رو کنید، آن وقت من قبول می‌کنم. بروید ببینید خطی که با آن پیام داده شده به نام چه کسی است.

بیرانوند درباره اینکه او به خاطر اتفاقات دیدار با تراکتور یک جلسه محروم شده بود اما محرومیت هواداران تراکتور بخشیده شده است, عنوان کرد: قبل از تمرین با خلیلی (مدیر تیم فوتبال پرسپولیس) صحبت می‌کردم که این حکم برای من و هواداران تراکتور در یک روز صادر شده و وقتی دیدم حکم تراکتور بخشیده شده است تعجب کردم و گفتم که چرا این بخشودگی برای من رخ نداد.

وی در پاسخ به اینکه چرا حکم او به امضای رئیس کمیته انضباطی رسیده و این اتفاق برای حکم هواداران تراکتور پیش نیامده است اظهار داشت: نمی‌دانم موضوع از چه قرار است, فقط بعد از جلسه‌‌ای که با حسن‌زاده داشتم و وقتی از تمرین تیم خارج شدم دیدم که حکم من ابلاغ شده و دیگر ندیدم که چه کسی این حکم را امضا کرده است.

بیرانوند در رابطه با مطلب روزنامه استقلال جوان که مطلبی با عنوان خوشحالی هواداران استقلال بابت حضور بیرانوند در دربی چاپ کرده بود, گفت: من بازیکن ملی هستم و همه برای اینکه من می‌توانم در دربی بازی کنم خوشحال هستند, بنابراین همه استقلالی‌ها نیز از این موضوع خوشحال هستند.

دروازه‌بان پرسپولیس راجع به اینکه آیا قرارداد جدیدش با این باشگاه تمدید شده است, گفت: قرارداد من نهایی شده و تا قبل از دربی امضا خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا بندی برای فسخ قراردادش در صورت پیشنهاد خارجی خواهد داشت, عنوان کرد: این بند از قبل بوده و در قرارداد جدید نیز به درخواست خودم باقی خواهد ماند, چون اروپایی‌ها برای تیم‌های آسیایی خرج نمی‌کنند و وجود این بند باعث می‌شود تا اگر فرصتی برای رفتن به فوتبال اروپا پیش آمد, باشگاه بتواند حقش را دریافت کند.

بیرانوند درباره اینکه ابتدا قصد داشته که 10 سال برای پرسپولیس به میدان برود, اظهار داشت: الان هم دارم به قراردادم اضافه می‌کنم. کم کم جلو می‌روم تا در پرسپولیس بمانم.

وی درباره اینکه چه پیش‌بینی از دربی دارد, یادآور شد: این بازی شرایط خاص خودش را دارد و استرس هواداران بازی را سخت می‌کند. امیدوارم بازی مساوی نشود. من نمی‌خواهم هیچ یک از هواداران دو تیم ناراحت باشند اما امیدوارم یکشنبه هواداران ما خوشحال از ورزشگاه خارج شوند.

دروازه‌بان پرسپولیس درباره اینکه دوست دارد چه کسی در دربی گلزنی کند, تصریح کرد: علیپور را دوست دارم و می‌خواهم که او در دربی گل بزند و اگر خدا با او باشد می‌تواند قهرمان دربی شود.

 


امید عالیشاه:
نتیجه دربی قابل پیش‌بینی نیست/ «غرور» از ما امتیاز می گیرد

بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دربی شرایط خاص خودش را دارد و نباید با غرور و تکبر، در این دیدار امتیاز از دست بدهیم.

امید عالیشاه در حاشیه تمرین امروز پرسپولیس درباره دربی نودم پایتخت اظهار داشت: دوست داشتیم این بازی چند هفته دیگر برگزار می‌شد که به آمادگی لازم برسیم. به هر حال قرعه‌کشی لیگ صورت گرفته و کاری نمی‌توان انجام داد؛ امیدوارم بازی خوبی برگزار شود.

وی افزود: امیدوارم کسانی که بازی را می‌بینند، لذت ببرند و بتوانیم امتیاز بازی با استقلال تهران را بگیریم.

بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس درباره تقسیم مساوی تماشاگران برای این دیدار تصریح کرد: مسلماً اگر این دیدار هم مثل دربی‌های بزرگ دنیا به شکل حضور 90 به 10 تماشاگران میزبان و میهمان تشکیل می‌شد، شرایط بهتری داشتیم اما این موضوع نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که فکر می‌کنم هنوز فراهم نشده است.

عالیشاه درباره اینکه گفته می‌شود استقلال ضعیف‌تر از پرسپولیس است، گفت: در دربی مهم نیست چه تیمی قبل از آن بهتر بوده است، این بازی حساسیت‌های ویژه خودش را دارد که ما نباید بگذاریم با غرور و تکبر، امتیازات این بازی را از دست بدهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان