سردار کوثری: دشمن امروز از مقاومت ما خسته شده است

خبرگزاری فارس: سردار اسماعیل کوثری عصر امروز در چهاردهمین یادواره سرداران و 28 شهید دهستان دریجان از توابع بخش مرکزی بم اظهار داشت: شهدای ما راه امام حسین (ع) و یاران با وفایش را رفتند و نگذاشتند دین‌شان از دست برود.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله استان تهران افزود: امام بزگوار ما چیزی جز عزت و سربلندی را برای مردم نخواستند و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی برای دشمنان بسیار سنگین بود.

وی با بیان اینکه دشمنان ما قبل از انقلاب منافع زیادی برای خود داشتند و روزانه 6 میلیون بشکه نفت را از کشور خارج می کردند، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی دست دزدان خارجی قطع شد اما هنوز دزدان داخلی وجود دارند و باید دست آنها نیز قطع شود.

کوثری بیان داشت: ابرقدرت‌های جهان در 26 تیر سال 58 صدام حسین را روی کار آوردند و با شناختی که از صدام داشتند، می‌دانستتد که صدام فردی قدرت‌طلب است و می‌تواند عروسک خیمه شب‌بازی آنها باشد.

کوثری با بیان اینکه دشمنان ما با کمک صدام جنگ تحمیلی را برنامه‌ریزی و با تمام قدرت و توان به ما حمله کردند، اظهار کرد: صدام می‌خواست با کمک استکبار جهانی طی چند روز شهرهای مرزی را به‌دست بگیرد و به پایتخت برسد و انقلاب را از بین ببرد که به این مسئله دست نیافت.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله تهران ابراز داشت: در جنگ هشت ساله دو عامل مهم رهبری و مردم ولایتمدار باعث پیروزی ما شدند، مردم ما با دست خالی در برابر دشمن ایستادند و اگر شهدای ما در سال 61 هجری بودند همراه امام حسین(ع) می‌ایستادند و جان خود را فدا می‌کردند.

وی تاکید کرد: اگر این ایستادگی، مقاومت، صلابت و اخلاص در بین رزمندگان نبود ما نمی‌توانستیم در برابر دشمن بایستیم، در جنگ هشت ساله علی‌رغم کمک‌های بیشمار کشورهای قدرتمند به عراق ما از هیچ کشوری کمک نگرفتیم.

کوثری ادامه داد: ما هیچ‌وقت به‌دنبال جنگ نبودیم بلکه جنگ بر ما تحمیل شد و ما ایستادگی و مقاومت کردیم و وظیفه دینی و انسانی خود را انجام دادیم.

وی تصریح کرد: بنده از سال 64 خادم لشکر 27 بودم و با اقشار مختلف مردم ارتباط داشتم و نیروهای زیادی در این لشکر حضور داشتند که فرزندان رهبری هم جز کسانی بودند که در این لشکر بودند و همچون سایر نیروها در حال مبارزه با دشمن بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله استان تهران بیان داشت: دشمن امروز از ایستادگی و مقاومت ما خسته شده و این مسئله برای آنها بسیار سنگین و دشوار است، آنها می‌دانند کوچکترین تعرضی به کشور ما پاسخی دندان‌شکن خواهد داشت به عنوان مثال انهدام پهپاد آمریکایی در کمترین زمان ممکن انجام شد.

کوثری با اشاره به اینکه جنگ جز خرابی و کشتار چیزی ندارد و ما هیچ وقت مشتاق جنگ نیستیم، عنوان کرد: دفاع از کشور و این خاک مقدس همواره در دستور کار ماست.

وی اظهار داشت: در عملیات والفجر 8 در سال 64 زمانی که لشکرها برای عبور از اروند صف آرایی کرده بودند این چنین بود که کوتاه‌ترین عرض اروند 600 متر بود و فاصله ما با دشمن 1200 بود که نیروهای ما در سخت‌ترین شرایط به دل دشمن می‌زدند و از چیزی هراس نداشتند، در این عملیات 2 هزار نفر بسیجی از جمله نیروهای لشکر 41 ثارالله با نفس مطمئنه به آب زدند و از آن عبور کردند که فقط اراده خداوند بود که ما را در این عملیات پیروز کرد.

کوثری با اشاره به اینکه شهدا با خدا معامله کردند، تصریح کرد: داعش تا 35 کیلومتری مرز ما پیش آمد و وقتی دیدند نیروهای ما با دستور فرمانده کل قوا در خاک عراق در برابر آنها ایستادند نتواتستند دوام بیاورند و با دستور مرجعیت عراق هم حشدالشعبی ایجاد شد و امروز خاری در چشم دشمنان است.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله استان تهران ادامه داد: امروز یمن پس از چهار سال و شش ماه در حال مقاومت است و دنیا هم سکوت کرده اما می‌بینیم‌ یک حمله یمن به تاسیسات نفتی عربستان توسط استکبار جهانی محکوم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امنیت و رفاه ما نتیجه خون شهدا و رهبری های مقام عظمای ولایت است البته امروز تفکر شیطانی می‌خواهد دنیا را از آن خود کند و ما باید یاران بزرگی برای امام زمان (عج) تربیت کنیم و زمینه را برای ظهور ایشان فراهم سازیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان