ترامپ بزرگترین خطر برای اقتصاد جهانی

به گزارش بلومبرگ، بنجامین دیوکنو رئیس بانک مرکزی فیلیپین در سخنانی در یک نشست اقتصادی در سنگاپور تاکید کرد: رئیس جمهور ایالات متحده بزرگترین خطر برای اقتصاد جهانی در شرایط کنونی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، استاد سابق اقتصاد که در ماه مارس به ریاست بانک مرکزی فیلیپین رسیده است، افزود: اقتصاد آمریکا به خاطر کاهش مالیات در دوره ریاست جمهوری ترامپ با رشد و رونق روبرو شده است ولی این سیاست در بلندمدت موجب تشدید بحران بدهی های این کشور خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: جنگ تجاری آمریکا و چین به سایر اقتصادهای نوظهور آسیا نیز کشیده شده است و این مساله به شدت اقتصاد جهانی را در معرض تهدید رکود قرار داده است.

مایکل ریکافورت اقتصاددان موسسه کامرشیال بانکینگ در مانیل نیز گفت: هر کاری ترامپ انجام می دهد، تاثیر مستقیم بر بازارهای بین المللی می گذارد. اقدامات آمریکا بر همه کشورها تاثیر دارد.

ترامپ که خواستار تقویت اوضاع اقتصادی آمریکا در آستانه انتخابات 2020 میلادی است تا مجددا به قدرت برسد، به شدت به مقام های بانک مرکزی این کشور فشار وارد کرده است تا سیاست های انبساطی و محرک پولی را اتخاذ کنند.

وی هفته گذشته با انتشار توئیتی اعلام کرد: فدرال رزرو باید نرخ بهره را به صفر یا کمتر از صفر کاهش دهد.

بانک مرکزی آمریکا در نشست روز چهارشنبه خود نرخ بهره را برای دومین بار در سال 2019 میلادی کاهش داده و به محدوده 1.75 تا 2 درصد رسانده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان