گروهک تروریستی داعش چقدر ثروت دارد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، دارایی داعش در سال 2015 به 6 میلیارد دلار می رسید اما رد حال حاضر میزان دارایی این گروهک تروریستی به 2 میلیارد دلار رسیده است.

 با این حال گروهک تروریستی داعش حالا در زمره ثروتمندترین گروهک‌های تروریستی جهان است. اما این ثروت هنگفت از راه‌های عجیب و باور نکردنی به دست می‌آید ؛ از شناسایی ثروتمندان در کشورهای همسایه تا قاچاق پول و آثار باستانی.

نچه که باعث شد داعش به یکی از ثروتمندترین گروهک های تروریستی تاریخ تبدیل شود ، به اتفاقات سال 2015 باز می گردد. در این سال ارزش دارایی این گروهک به 6 میلیارد دلار نزدیک شد ولی اکنون ارزش دارایی های آن ها به 2 میلیارد دلار رسیده است.در شرایط کنونی 98 درصد فعالیت گروهک تروریستی داعش متوقف شده است. 

آن طور که گفته شد قبل از این بیشتر درآمد این گروهک تروریستی از طریق فروش نفت و گاز تامین می شود که بر اساس آخرین گزارش ها در سال 2015 این گروهک تروریستی توانست 500 میلیون دلار از طریق فروش نفت و گاز به دست آورد. منبع درآمدی بعدی این گروه اخاذی و گرفتن مالیات از مردم است . تنها در سال 2015 این گروهک نزدیک به 360 میلیون دلار از این محل درآمد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان