محسنی اژه‌ای: مردم آگاهی بیشتری یافته‌اند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان بازرسی کل کشور که صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم  و گرامی داشت هفته دفاع مقدس، گفت: ما امروز مدیون خون حسین هستیم.  چه گذشت در طول هشت سال دفاع مقدس که  استکبار جهانی از شرق و غرب و با همه ستون پنجمش و با همه سلاح های میکروبی و غیرمیکروبی اش که علیه مردم تازه انقلاب شده راه انداخت. همزمان یک جنگ تمام عیار هم در داخل کشور و در تمام استان های کشور همزمان با جنگ خارجی هم راه انداختند که همه اینها به برکت شهدا و جانبازان امروز دشمن زلیل و ایران عزیز شد.

وی افزود: امروز دشمن مستاصل نمی داند چه کار کند و حیران و سرگردان است اما ایران مقاوم می داند چه کار می کند و برنامه اش روشن است و همانند سابق بیشتر و بهتر مردم معتقد و جوان ها اعتقاد راسخ دارند و در مقابل این ظلم ایستادگی کرده اند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز دشمن باور کرده که در همه آن جبهه‌ها شکست خورده است. ما به جلو رفتیم و دشمن از هدفش دورتر شده است. دشمن محاصره اقتصادی را امروز نکرده و اموال ما را امروز غارت و بلوکه نکرده و از اول انقلاب آنها حق نداشتند قرارداد یکجانبه را زیرش بزنند ولی  پول ما را پس ندادند و دهها و صدها تریبون‌های تبلیغاتی علیه این کشور به زبان های مشترک به راه انداخت.

محسنی اژه‌ای افزود: امروز ببینید چقدر در فضای مجازی علیه نظام و مردم کار می کنند؟ به زعم باطل خودش یک راه باقی مانده که  فشار اقتصادی برمردم تحمیل و صبر مردم را لبریز کند و مردم را به ستوه بیاورد تا مردم دست از استقامت و حمایت و ارزش‌های خود بردارند اما آیا آنها موفق می‌شوند؟ امروز هم لطف خدا بیشتر است و هم مردم آگاهی بیشتری یافته‌اند و هم امکانات بیشتر شده است و آنچه که سرمایه اصلی است همین مردم و ایمان و توکل است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز شما می دانید سازمان بازرسی کل کشور ساز و کاری است که در نظام ایران و در قانون تعبیه شده است و با اختیاراتی که به آن داده اند و با اینکه زیر نظر رییس قوه آن را گذاشته اند ولی شاید کم نظیر و بی نظیر باشد لذا سازمان بازرسی کل کشور با آن توسعه وسیعی که در ماده 2 قانون پیش بینی شده  می تواند برای حسن اجرای امور یعنی همه کارها و برنامه‌ها و تصمیماتش و ... انجام وظیفه کند.

وی یادآور شد: در مهرماه سال 60 اولین قانون در خصوص سازمان بازرسی نوشته شد. از آن تاریخ تاکنون سه بار قانون اصلاح شده، ارتقا یافته و خیلی اختیارات پیدا کرده است. به خیلی جاها اجازه نمی دهند از بازنشستگان استفاده کنند ولی به اینجا اجازه می دهند. از لحاظ بودجه ای به نسبه خوب است و از سایر اختیارات خوبی برخوردار است و حال ما با این اختیارات چه می خواهیم کنیم؟ در این شرایط که جنگ اقتصادی است و دشمن به زعم خودش هر روز فشار را بیشتر می کند و بانکهای دولتی و خصوصی و افراد و شرکت ها را تحریم می کند و امریکا به این کشور و آن کشور مستقیما مامور می فرستد و تهدید می کند و مامور مستقیم سراغ افراد و شرکت‌ها می رود و امید بسته است و متاسفانه در داخل هم ناآگاهانه و آگاهانه برخی در خواست دشمن عمل می کنند لذا در این شرایط بازرسی چه می کند؟

معاون اول قوه قضاییه افزود:  امروز ما برای مقابله با جنگ دشمن به راهکارها و برنامه‌های عملیاتی نیاز داریم‌. ما نه تنها اتکایمان به نفت باید کم شود بلکه از این شرایط استفاده کنیم و خودکفا شویم. ما چه کار کنیم که از تولیدکنندگانمان در بخش صنعت و خدمات و کشاورزی بیشتر استفاده کنیم‌؟ امروز چگونه به مدیرمان راه را نشان دهیم که اگر اشکالی در قانون هست او هم به کمک  بیاید و اگر مدیری که راه را بلد نیست شما که اشراف دارید چگونه می توانید این مدیر را راهنمایی کنید که بهتر بتواند خدمت رسانی کند و جنس بیشتر و بهتر و ارزان تری تولید شود؟

وی ادامه داد: وی ادامه داد: اگر این کار را کنیم دشمن را به عقب خواهیم راند و باید با کسانی که می خواهند  به دشمن کمک کنند مبارزه کرده و  بدون تبعیض به ان رسیدگی کنیم.

محسنی اژه‌ای افزود: کافی نیست فساد را کشف کنیم. مهم این است که چگونه با آن می خواهیم برخورد کنیم. بعد از کشف فساد و مفسدان مرتبه دومش این است که چگونه می شود با این فساد و مفسد برخورد کرد. اگر این را تدبیر نکنیم چه بسا به تولید داخلی صدمه بزنیم. لذا باید به موقع بودن را تدبیر کنیم.

محسنی اژه ای افزود: دو اتفاق از حدود یکسال پیش افتاده یک کار این بود که  دولت احساس کرد در این شرایط برخی از امور را نمی تواند بصورت عادی جلو ببرد  و به همین دلیل از ساز و کار قانون اساسی استفاده کردند و در سران قوا، شورایی تشکیل شد و در آن شورا  تصمیماتی گرفتند. حال که در شرایط جنگی هستیم اگر بخواهیم همه امور را به مجلس ببریم زمان بر است و به همین دلیل یک اقدام دیگر هم خود قوه انجام داد و کار مشترک با دولت و مجلس در خصوص شرکت تعاونی اعتباری انجام دادند.

وی یادآور شد:  در اواخر سال  96 به یاد دارید که دشمن گفت نمی گذارم این مردم امسال دهه فجر را جشن بگیرند و گفت نمی گذاریم از تابستان 97 عبور کنند. امروز ده‌ها شرکت تعاونی غیرمجاز پول فراوان ازمردم گرفتند و با فشار دشمن مواجه شدیم و بیش از دو میلیون سپرده گذار در این شرکت ها سپرده گذاری گردند و کار با همان اختیارات حاصله اتفاق افتاد و بیش از 98 درصد از آن مشکل حاد حل شد و از آن عبور کردیم ولی هنوز تمام نشده است.

وی یادآور شد: اقدام دیگری که در قوه قضاییه انجام شد این بود که ریاست وقت قوه نامه‌ای تنظیم کردند و نشستند با افراد مختلف اعم از حقوقدانان واقتصاددانان مشورت کردند و برای اینکه در زمان جنگ اقتصادی بتوانند کارهایی که فوریت دارد را انجام دهند اختیاراتی گرفته شد. پرونده‌هایی که امروز محاکمه می شوند اکثرش در سال 97 بود و  اگر آن تمهیدات نبود امروز ما دچار دردسر می شدیم.

محسنی اژه‌ای گفت: بازرسی کل کشور نقش موثری دارد و باید از ساز و کار مردمی استفاده کند. خواهشمندم بشینید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنید و از آن مطلع شوید.  بعد از اینکه از این ظرفیت‌ها مطلع شدید و ببینید آیا قوانین درست اجرا می شود یا خیر و ببینید که اشکال کار کجاست؟

وی افزود: باید مدیران را به وظایف بازرسی کل آگاه کنیم و آنها احساس نکنند که سازمان بازرسی  در مقابل آنها هست بلکه باید احساس کنند که ما می خواهیم کار غلطی نشود تا دستگاهش به دردسر نیفتد و باید قانون و مقررات را به آنها تفهیم کنیم.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به عدم  حضور سراج در جلسه امروز اظهار کرد: امروز جلسه برای تکریم و معارفه رییس بازرسی منعقد شده که  آقای سراج در جلسه نیست. اسمش سراج نیست و معروف به سراج شده است و  حقیقتا نیرویی مخلص و زحمت کش بوده است.

وی افزود: از سال  58 تاحالا ما دو رفیق و دو دوست شاهد  بودیم که  در تمام این مدت 40 سال با دلسوزی و پاکی و تدبیر و با قاطعیت انجام وظیفه کرده و به سهم خودم از ایشان تشکر دارم. ایشان یکبار در اواخر  سال 96 امد و اصرار کرد کس دیگری جایگزین او شود و به جهات مختلف گفتیم فعلا شما بمانید. در سال 97 نیز دوباره گفتند و در سال 98 از همان آغاز ریاست قوه دو سه بار پیشنهاد دادند و خودم در تودیع و  معارفه دو سه بار گفتم که خوب است  که مدیران   جابه جا شوند و مگر افراد خاصی که باید سالیان سال بمانند. اگر مدیران بتوانند جابجا شوند برای تشکیلات هم خوب است. بهتر است کس دیگر با روحیه و انرژی جدید بیاید. از زحمت آقای سراج  مجددا تقدیر می کنم. زحمات زیادی متحمل شدند. از او خواستیم که بیاید. علت عدم حضورشان هم  برای من روشن نیست. برای ما مدیران این موضوع فرعی است و هرکجا هست بسلامت باشند.  برای ایشان ابلاغ مشاورت ریاست قوه  صادر شده است‌ و 7 الی 8 کار پیشنهاد شده  که اگر بپذیرند درخدمتشان هستیم. ریاست قوه هم اصرار داشتند که از وجود ایشان در دستگاه قضایی استفاده کنیم.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به معرفی حجت الاسلام  درویشیان بعنوان رییس جدید سازمان بازرسی گفت: ایشان  را می شناسید. آقای درویشیان 19 سال یعنی  دو سوم عمر خود را در بازرسی کل و مسئول یک منطقه از کشور بوده‌اند که ان‌شاءالله موفق باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان