اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تنش‌های تجاری باز هم رشد قیمت نفت را سرکوب کرد/ تعطیلی در کف قیمت هفتگی

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ نفت یک هفته متلاطم و پُرهیجانی را پشت سر گذاشت. حذف ناگهانی 5.7 میلیون بشکه نفت از ظرفیت تولید عربستان بزرگترین شوک را از زمان جنگ دوم خلیج فارس بر این بازار وارد کرد. قیمت ها در روز دوشنبه با جهش لحظه‌ای 19 درصدی به تابلوی معاملات بازارهای جهانی بازگشتند اما به مروز از هیجان کاسته و قیمت ها افت کردند.

در انتهای هفته اما به دلیل بی نتیجه ماندن مذاکرات چین و آمریکا در خصوص جنگ تعرفه ای، نفت در کف هفتگی به کار خود پایان داد.

در این میان هر بشکه نفت خام برنت با افت 70 سنتی نسبت به روز قبل در محدوده 63 دلار و 20 سنت متوقف شد.

WhatsApp Image 2019-09-21 at 03.09.54

همچنین هر بشکه نفت خام وست تگزاس نیز با عقب نشینی بیش از یک دلاری در قیمت 58 دلار و 9 سنت به کار خود در این هفته پایان داد.

در این بین اما در پایان هفته گذشته، فدرال رزرو نرخ بهره آمریکا را 0.25 درصد کاهش داد که البته این کاهش تاثیر جدی بعنوان محرک اقتصادی در بازار کامودیتی‌ها نداشت. چراکه این میزان از کاهش کاملا قابل پیش بینی بوده و عملا پیش از این در بازار پیش خور شده بود. به عقیده کارشناسان تنها زمانی کاهش نرخ بهره امریکا می تواند نقش محرک در اقتصاد جهانی را بازی کند که افت غیر منتظره‌ای را داشته باشد. 

در نتیجه فعلا سایه سنگین جنگ تجاری همچون چماقی بر سر قیمت کامودیتی ها به ویژه نفت است. البته ابهام در بازگشت آرامکو به روال تولید سابق نیز یکی دیگر از عوامل محرک بازار نفت در این روزها محسوب می شود که تحلیل‌گران را وادار به ارائه برآوردهای متفاوت از مدت زمان آرام ماندن بازار کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان