سندی دال بر دخالت ایران در حمله به آرامکو وجود ندارد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیدعلی ادیانی عضو کمیسیون انرژی ، با اشاره به شکایت عربستان از ایران به سازمان ملل و شورای امنیت در خصوص آرامکو، گفت: پشت این سناریو، بلوف سیاسی خوابیده است، آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی تلاش دارند با بلوف سیاسی اقدامات خود در یمن را لاپوشانی کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: آنها تا دیروز مطرح می کردند ایران موشک دور بردی ندارند و امروز مدعی هستند که حمله به آرامکو کار ایران بوده، عربستان با محوریت آمریکا دچار تناقض گویی شده است.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: اساساً ایران نیازی به اینگونه حرکات و اقدامات ندارد اگر قرار باشد ایران گوش مالی به عربستان بدهد بهانه ها فراوانی وجود دارد، واقعه تلخ شهادت حجاج ما در مراسم منا، خیانت هایی که عربستان در بحث جنگ دفاع مقدس داشته و با دلار نفتی صدام را حمایت می کرد، داعشی که راه انداخت، خیانتی که به جهان اسلام و ترورهایی که از ناحیه افراطیون و دست آموزهای عربستان در خاک ایران انجام داده، از جمله بهانه ها برای ادب کردن عربستان است.

وی بیان داشت: بنابراین ایران نیازی ندارد که یمن را بهانه ای برای ادب کردن عربستان کند، با جاهلیتی که بر ریاض حاکم است، بهانه های زیادی دست ایران وجود دارد، هر گاه ایران بخواهد ریاض را ادب کند از منظر حقوق بین الملل منزه و توجیه است، اگر چه ایران تا الان چنین اقدامی را انجام نداده و نخواهد داد مگر منافع ملی کشور چنین اجازه ای را بدهد.

ادیانی ، با بیان اینکه عربستان تصور می کرد ظرف مدت  چند روز یمن را تصور می کند، گفت: 5 سال مردم مقاوم و ظلم ستیز یمن در برابر این تجاوز ایستادگی کرده اند، اکنون به دلیل تجربه جنگی و سلسله توانمندی مبتنی بر خود، موشک و پهپاد داخلی دارند که کاملا یمنی- یمنی بوده از عهده خود برآمده اند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: آمریکا و عربستان نمی خواهند قبول کنند که یمن به قدرت نظامی دست پیدا کرده است، در صحنه عمل و درحوزه میدانی موازنه قدرت را تغییر داده اند، عربستان با دروغ هایی که به ملت و رسانه های دنیا گفته، همپیمانان خود از جمله امارات و پاکستان را از دست داده است و اکنون در این جنگ مخوف خانه مان سوز تنها شده و بهانه جویی می کند.

وی تاکید کرد: موشک های انصارلله، حزب الله، حشد الشعبی را ایران نمی دهد، عربستان و آمریکا باوری به توانمندی ملت ها ندارند از این رو دست به یاوه گویی ها می زنند و ایران را در موضوع آرامکو مقصر جلوه می دهند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار داشت: از نظر حقوق بین المللی هیچ سندی برای اثبات ادعای عربستان برای دخالت یا کمک ایران در حمله به آرامکو وجود ندارد، مقامات آمریکایی نیز وجود چنین مدارکی را تکذیب کرده اند، بنابراین شکایت ریاض از تهران در شورای امنیت راه به جایی نمی برد.

 رژیم سعودی از تقدیم شکایت علیه جمهوری اسلامی ایران به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان خبر داد. عربستان سعودی ضمن متهم کردن ایران به ارسال موشک‌های بالستیک به یمن، نامه‌ای علیه ایران تقدیم دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان کرد.

عربستان در این نامه از شورای امنیت خواسته که مسئولیت‌های خود را در حفظ امنیت و ثبات بین‌المللی بر عهده گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان