ده صحنه‌ی ترسناک از سریال‌های تلویزیونی غیرترسناک

در مطلب امروز قصد داریم ده صحنه‌ی ترسناک از سریال‌های تلویزیونی غیرترسناک را مرور کنیم. در این لیست به سکانس‌هایی هراس‌آور از سریال‌هایی نگاه خواهیم انداخت که در ژانر وحشت قرار نمی‌گیرند، به همین دلیل سریال‌هایی مانند «پرونده‌های ایکس» و «منطقه‌ی گرگ و میش» در آن آورده نشده‌اند.

در مطلب امروز قصد داریم ده صحنه‌ی ترسناک از سریال‌های تلویزیونی غیرترسناک را مرور کنیم. در این لیست به سکانس‌هایی هراس‌آور از سریال‌هایی نگاه خواهیم انداخت که در ژانر وحشت قرار نمی‌گیرند، به همین دلیل سریال‌هایی مانند «پرونده‌های ایکس» و «منطقه‌ی گرگ و میش» در آن آورده نشده‌اند.

همچنین بخوانید:
10 تا از بهترین شخصیت های شرور تلویزیون در قرن بیست‌ و یکم

10. مصاحبه‌های بیمارستان Chernobyl 2019

چرنوبیل ترسناک

بیایید با خودمان روراست باشیم — «چرنوبیل» از بسیاری از سریال‌های ترسناک ، ترسناک‌تر است! در واقع شاید بتوان آن‌را ترسناک‌ترین سریال غیرترسناک تاریخ دانست، و با تماشای آن مدام به مخاطب یادآوری می‌شود که تمام این وقایع وحشتناک در حقیقت اتفاق افتاده‌اند. این سریال سکانس‌های وحشتناک زیادی دارد، اما هیچ‌کدام به پای مصاحبه‌های بیمارستان نمی‌رسد.

9. بازجویی جسیکا Fringe 2008-2013

فرینج

سریال «فرینج» توانست روایت تازه‌ای از هیاهوی زامبی‌های ترسناک بیرون بکشد. در آخرین قسمت فصل چهارم، «دنیای جدید شجاع»، پیتر و نینا برای مدت کوتاهی ذهن جسیکا را در جستجوی اطلاعات مهمی به حیات باز می‌گردانند. نتایج آن… جالب است. گذشته از همه چیز، این سکانس نشان می‌دهد که چرا مردگان بهتر است مرده باقی بمانند. چرا که جسیکا در طول این پروسه به هیچ وجه خودش نیست. صدای او اهریمنی به نظر می‌رسد، چشم‌های او به شکل عجیبی می چرخند و جملاتی می‌گوید که معنی ندارند، گویی مغزش گیرپاچ کرده و سیگنال‌های اشتباهی می‌فرستد.

8. بری ترتیب کریس را می‌دهد Barry از 2008

بری ترسناک

وقتی شنیدیم که بیل هیدر قرار است یک درام-کمدی بسازد که در آن یک آدمکش به یک بازیگر تبدیل می‌شود، هیجان‌زده و امیدوار بودیم. اما قطعا انتظار نداشتیم که فضایش این‌قدر تاریک شود! در این سکانس دوست بری، کریس، فاش می‌کند که می‌خواهد اطلاعات حساسی را در اختیار همسرش و پلیس قرار بدهد، و بری را مجبور می‌کند تا او را بکشد. این صحنه پر از تنش است، مخصوصا سکوت کریس بلافاصله پس از آن‌که پی برده مرگ خود را رقم زده است.

7. آن‌چه بر سر شرین می‌آید Game of Thrones 2011 – 2019

بازی تاج و تخت ترسناک

دختر استنیس و سلیس وقتی که با مرگ روبرو می‌شود تنها یک نوجوان است، و همین به تنهایی برای ترسناک بودن کافیست. اما این واقعیت که پدر خود شرین است که اجازه می‌دهد ملیساندر این پرنسس جوان را برای قربانی کردن به آتش بکشد، چیزی است که باعث می‌شود این سکانس به شدت آزاردهنده باشد.

6. توهم کراشر Star Trek: The Next Generation 1987 – 1994

استار ترک ترسناک

«استار ترک» معمولا به صحنه‌های ترسناک گرایش نداشت، اما وقتی به سراغ آن‌ها می‌رفت حسابی عمیق می‌شد. قسمت «هراس شبانه» در فصل چهارم به طور قطع یکی از بهترین قسمت‌های این سریال نیست، اما می‌توان به جرات گفت ترسناک‌ ترین آن‌هاست، و یکی از وحشتناک‌ترین صحنه‌های کل «استار ترک» را دارد. در حالی‌که دکتر کراشر در حال معاینه‌ی اجساد در سردخانه است، دچار توهم می‌شود و جسدها را می‌بیند که در کیسه‌های پلاستیکی شفاف‌شان نشسته‌اند.

5. کاری که چاک انجام می‌دهد Better Call Saul از 2015

بهتره با ساول تماس بگیری

بسیاری از طرف‌داران «بهتره با ساول تماس بگیری» با اشتیاق پذیرای سقوط چاک بودند، اما انتظار نداشتند که تا این اندازه فراموش‌نشدنی و ترسناک باشد. در قسمت پایانی فصل سوم چاک دچار فروپاشی روانی می‌شود و خانه‌اش را کاملا ویران می‌کند، سپس آن — و خودش را — به آتش می‌کشد. فیلم‌برداری و ادیت این صحنه حرفه‌ای انجام شده است، و در آن می‌توانیم خرابه‌های خانه‌ی چاک را ببینیم در حالی‌که صدای چراغ و ضربات چاک در پس‌زمینه به گوش می‌رسد.

4. والت در دخمه‌ی زیرزمین Breaking Bad 2008 – 2013

بریکینگ بد

با وجودی‌که «برکینگ بد» هرگز یک سریال ترسناک نبود، در چند صحنه بر ترسی که به مخاطب القا می‌کرد بسیار عمیق شد. فصل چهارم آن تاریکی خاصی داشت، در ابتدای آن گاس گلوی ویکتور را می‌برد و والت و جسی را مجبور می‌کند مرگ او را تماشا کنند. همچنین این صحنه اوج هیجان‌انگیزی گرفت که در آن والت در دخمه‌ی زیرزمین دچار حمله‌ی عصبی می‌شود. این صحنه یکی از بهترین صحنه‌های این سریال به شمار می‌آید و مهارت بازیگری برایان کرنستن را به نمایش می‌گذارد.

3. هیولای دود Lost 2004 – 2010

لاست ترسناک

«لاست» یکی از جذاب‌ترین قسمت اول‌های تاریخ تلویزیون را روی آنتن برده است، و بخش اول آن با یکی از هیجان‌انگیزترین سکانس‌ها به اوج خود رسید. جک، چارلی و کیت به بررسی دماغه‌ی مچاله شده می‌پردازند، که ناگهان صدای “اوووس” — که حالا معروف شده است — و تق تق‌های مکانیکی هیولای دود را می‌شوند. البته که ما حالا می‌دانیم قضیه از چه قرار بود، اما این صحنه در آن زمان با نگه داشتن منبع تهدید خارج از کادر دوربین، رفته رفته ترسناک‌ تر و هیجان‌انگیزتر می‌شد.

2. تدی پرکینز Atlanta از 2016

آتلانتا ترسناک

به سختی می‌توان «آتلانتا» را توصیف کرد. به گفته‌ی دانلد گلاور “تویین پیکس با رپرهاست”. اما آن‌چه که مطمئنیم نیست، یک سریال ترسناک است؛ البته تا پیش از آن‌که به تدی پرکینز برسیم. از همان اول احساس می‌کنیم که چیزی در مورد تدی درست نیست، و با هراس فزاینده‌ای او را تماشا می‌کنیم که رفته رفته در طول این قسمت تعادل روانی خود را از دست می‌دهد. این قسمت در صحنه‌ای به اوج خود می‌رسد که تدی داریوس را با اسلحه، یک قتل فجیع، و یک خودکشی تراژیک تهدید می‌کند.

1. تو مادر من هستی؟ Doctor Who 1963 — 1989؛ از 2005

دکتر هو ترسناک

«دکتر هو» می‌تواند به راحتی بی‌مزه شود، و اولین قسمت دوره‌ی جدید به خوبی پخته نشده است. با در نظر گرفتن این موضوع قسمت‌های «بچه‌ی تهی» و «دکتر می‌رقصد» یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای این سریال به حساب می‌آیند. این قسمت‌ها پر از لحظات ترسناک هستند، و وحشتناک‌ترین و هیجان‌انگیزترین صحنه‌اش جایی است که صورت دکتر تغییر شکل داده و به یک ماسک گازی تبدیل می‌شود. این یک تصویرپردازی دیجیتالی فوق‌العاده است، چرا که تمام جزئیات دلخراش این پروسه را به نمایش می‌گذارد. آن چشم‌هایی که مدام گشاد می‌شوند، هنوز هم ترسناک است و مو بر تن ما سیخ می‌کنند.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی ربکا بریتون در وب‌سایت واچ‌موجو است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان