اعمال تحریمهای اقتصادی چه در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما و چه دونالد ترامپ شرایط نامطلوبی را بر صنعت خودرو ایران تحمیل کرد، شرایطی همچون افت تولید، کاهش کیفیت و از همه مهمتر افزایش ضرر و زیان ناشی از صعود هزینههای تولید، که خودروسازی کشور را در تحریمهای اولیه و ثانویه متاثر از خود کرده است.
در تحریمهای اولیه هستهای اگر چه صنعت خودرو در اولویت تحریمهای دولت اوباما قرار نداشت با این حال با شروع تحریمها و همراه با آن افزایش نرخ ارز و محدودیتهای بانکی، روند نزولی در کیفیت و کمیت خودروهای تولیدی پدید آمد.
با توجه به اینکه در شرایط فعلی بسیاری از برندها بازار ایران را ترک کرده اند، اما شرکت مدیران خودرو با ارائه مدل های جدید قصد دارد تا سهمی از بازار خودروهای وارداتی را از آن خود نماید و نشان دهد که با برنامه در بازار باقی خواهد ماند.
شنیده ها حکایت از این دارد که خودروهای 315 با ظاهر تغییر یافته و گیربکس اتومات، ایکس 22 با موتور جدید، ایکس 33 با گیربکس و موتور جدید، ایکس 55 و همچنین تیگو8 و اکسید در این تست جاده در نواحی مختلف کشور حضور داشته اند، البته بنا بر گفته مسئولان مدیران خودرو تست این خودروها به منظور ارائه حتمی به بازار ایران نیست بلکه چری از ایران به عنوان یک مرکز مهم تست محصولات آینده خود با توجه به شرایط جغرافیائی و آب و هوایی استفاده می کند.
خودروهای نسل جدید چری به خوبی توان رقابت با نمونه های وارداتی را داشته و در صورت عرضه به بازار ایران میتوانند بسیاری از مشتریان خودروهای وارداتی را به سمت خود جذب نمایند.