ماهان شبکه ایرانیان

مدیر کل دفتر فرهنگی واجتماعی استانداری آذربایجان غربی:

جایگاه شهریار در شعر معاصر بی بدیل است

مدیر کل دفتر فرهنگی واجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: جامعه به رشد شهریارهای جدید در عرصه شعر و شاعری نیازمند است.

جایگاه شهریار در شعر معاصر بی بدیل است

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سید هادی طباطبایی  در مراسم بزرگداشت شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار شد افزود: جامعه آذربایجان به وجود شهریار و شهریارهای جدیدی در عرصه شعر و شاعری نیازمند است تا همانند شهریار آثار ماندگار را به جامعه وجهان عرضه کنند.
مدیر کل دفتر فرهنگی واجتماعی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شهریار در چندین برهه حساس تاریخی زندگی کرده است تصریح کرد: دیوان اشعار شهریار یک منبع مهم تاریخی بوده که بدون سفارش شخصی خاص و از دل مردم سروده شده است.
وی ابعاد شعر شهریار از منظومه های ترکی تا اشعار روان او را بی بدیل دانست و خاطر نشان کرد: جایگاه شهریار این شاعر معاصر در شعر ترکی و فارسی بی بدیل و بدون جایگزین ارزیابی می شود.
مدیر کل دفتر فرهنگی واجتماعی استانداری آذربایجان غربی یاد آور شد: شهریار به عنوان یکی از ستارگان آسمان شعر و ادب نه تنها در شعر ترکی و فارسی بلکه باترجمه هایی که از اشعار ایشان شده یکی از بزرگان شعر و ادب معاصر جهان و مخصوصا ملل مشرق زمین است.
طباطبایی اظهار کرد: مسئولان فرهنگی استان برای رشد فرهنگی و آشنایی نسل جوان با ادبیات ترکی و فارسی باید برنامه های جهت آشنایی با اشعار شهریار و درک مفاهیم آنها به صورت مدون برگزار کنند.
به گزارش ایسنا؛ دراین مراسم از 7شاعر برتر استان تقدیر شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان