اولین پرواز آزمایشی پهپاد سوخت رسان ارتش آمریکا [تماشا کنید]

پهپاد سوخت رسان کمپانی بوئینگ که برای تامین سوخت جنگنده‌های آمریکا در هوا طراحی شده، نخستین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد.

اولین پرواز آزمایشی پهپاد سوخت رسان ارتش آمریکا [تماشا کنید]

پهپاد سوخت رسان کمپانی بوئینگ که برای تامین سوخت جنگنده‌های آمریکا در هوا طراحی شده، نخستین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد.

بوئینگ که قرار است در سال های آینده پهپاد سوخت رسان را به نیروی دریایی ارتش تحویل دهد، نسخه اولیه ای از پهپاد خودران MQ-25 را برای نمایش قابلیت های پایه ای به پرواز درآورد.

توسعه MQ-25 Stingray از سال 2006 در شکل های مختلفی در حال پیگیری بوده است. این برنامه در واقع بخشی از پروژه کلان نیروی دریایی با نام UCLASS است که با هدف تولید پهپاد سوخت رسان برای گسترش دامنه پروازی جنگنده های F/A-18، EA-18G و F-35C کلید خورد. در این پروژه چند شرکت مختلف از جمله لاکهید مارتین با طرحی مبتنی بر RQ-170 و نورثمن گروپ با طرحی بر پایه پهپاد X47-B حضور داشتند اما بوئینگ سال گذشته رقبای خود را از میدان به در کرد.

نمونه اولیه MQ-25 که با نام T1 آزمایش می شود، برای نخستین بار در فرودگاه «میدامریکا» سنت لوییس به مدت 2 ساعت به صورت آزمایشی پرواز کرد. در این آزمایش T1 قابلیت های تاکسی، تیک آف و پرواز در مسیر از پیش تعیین شده خود را به نمایش گذاشت؛ هرچند در صورت لزوم خلبان هایی در ایستگاه زمینی امکان کنترل آن را داشتند.

پهپاد سوخت رسان

کاپیتان «چاد رید»، از مدیران هوانوردی بدون سرنشین نیروی دریایی آزمایش موفق MQ-25 را حاصل دو سال تلاش عنوان کرده و آنرا نقطه عطف مهم و چشمگیری در برنامه نیروی دریایی می داند. با استفاده از این پهپاد می توان با تحویل چندین تن سوخت به ناوگانی شامل 4 تا 6 جنگنده، ضربات مهلکی را به دشمن وارد کرد.

بوئینگ تا دو سال دیگر چهار پهپاد سوخت رسان MQ-25 را به نیروی دریایی تحویل خواهد داد. قرار داد این شرکت با پنتاگون شامل آپشنی 13 میلیون دلاری برای توسعه 72 فروند از این پهپادها است که عملی شدن آن به عملکرد نمونه های اولیه این پرنده بستگی دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان