انتقاد معاون حقوقی محیط زیست از نمایندگان مجلس

معاون سازمان محیط زیست گفت: برخی از نمایندگان مجلس حتی در رای گیری مصوبات شرکت نمی‌کنند چه برسد به تدوین طرحی که بخواهند تبدیل به قانون شود.

انتقاد معاون حقوقی محیط زیست از نمایندگان مجلس

انتقاد معاون حقوقی محیط زیست از نمایندگان مجلساصغر دانشیان معاون حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست در امور مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در رابطه با طرح پیشنهادی تخصیص بودجه برای خرید تجهیزات محیط بانان به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در قوانین مجلس شورای اسلامی از دو کانال می‌توان طرحی را به عنوان قانون مطرح کرد؛ یکی این که نمایندگان خود طرحی را ارائه دهند و پس از طی مراحل و تصویب قانون جهت اجرا به دولت ابلاغ کنند و دیگر این که بار مالی لایحه مطرح شده به مجلس باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: دولت نیز علاقه‌ای به مطرح شدن این گونه طرح‌ها ندارد و نمایندگان مجلس نیز هم اکنون درگیر برنامه‌های انتخاباتی خود هستند و به این موضوعات توجه‌ای نمی‌کنند.

دانشیان گفت: برخی از نمایندگان مجلس شورای حتی در رای گیری مصوبات نیز شرکت نمی‌کنند چه برسد به تدوین طرحی که بخواهند تبدیل به قانون شود.


بیشتر بخوانید: تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان به نفع محیط زیست است/ پرداخت دیه و بیمه یکی از چالش‌های مهم محیط‌بانان


وی بیان کرد: مطرح کردن طرح یا پیشنهادی از سوی سازمان محیط زیست با وجود چنین نمایندگان کاری عبث و بیهوده است به همین دلیل اگر پیشنهادی نیز در مجلس برای چنین کاری مطرح شود سال‌ها زمان می‌برد تا تصویب شود.

دانشیان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست برای تبدیل لایحه حمایت از محیط بانان به قانون تلاش بسیاری کرد به صورتی که مقرر شده بود هفته گذشته این لایحه به قانون تبدیل و ابلاغ شود، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

آخرین وضعیت لایحه حمایت از محیط بانان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان