ماهان شبکه ایرانیان

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد درمجلس:

تغییر محل احداث مینی پالایشگاه در مریوان یک مطالبه عمومی است

سنندج- نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس گفت: احداث مینی پالایشگاه در حاشیه زریوار مورد اعتراض مردم است و باید محل احداث این پروژه تغییر پیدا کند.

تغییر محل احداث مینی پالایشگاه در مریوان یک مطالبه عمومی است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مرادی شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان که با حضور رییس سازمان محیط زیست کشور در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: احداث سد داریان موجب مسدودشدن یکی از مسیرهای ارتباطی بخش اورامان و بخش ژاورود در شهرستان سروآباد شد.

وی با بیان اینکه ایجاد مسیر جدید ارتباطی بین دو روستای عباس آباد و روآر تنها از منطقه حفاظت شده سروآباد امکان پذیر است، عنوان کرد: در فصل زمستان به دلیل بارش برف همواره جاده اورامان مسدود و دسترسی به تعدادی از روستاهای این محدوده قطع می شود و بی شک وجود جاده روآر به عباس آباد نیاز مردم این روستاهاست.

وی با اشاره به اینکه در سروآباد 57 هزار هکتار منطقه حفاظت شده وجود دارد، افزود: از 120 هزار هکتار مساحت سروآباد تنها 12 هزار هکتار آن برای مردم قابل استفاده است.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هم اکنون مردم سروآباد با مشکل زمین برای ساخت مسکن مواجه شدند و محیط زیست این شهرستان هم محیط ایست شده است.

مرادی در ارتباط با ایجاد مینی پالایشگاه در مریوان هم گفت: مردم و انجمن های زیست محیطی مخالف ایجاد این پالایشگاه نیستند بلکه خواستار تغییر مکان آن از حاشیه دریاچه زریوار به جای دیگری هستند.

وی اضافه کرد: نامه ها و درخواست هایی در ارتباط با موضوع مذکور ارسال کردیم که تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم.

وی با اشاره به اینکه دریاچه زریوار متعلق به تمام مردم ایران است، افزود: ورود فاضلاب روستاهای حاشیه زریوار در چند سال گذشته موجب ایجاد لجن در این دریاچه شده است که امیدواریم با نظر کارشناسان به این مشکل به طور جدی پرداخته شود.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بر اختصاص اعتبار ویژه برای رفع مشکلات دریاچه زریوار تاکید کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان