انتشار کتب اسنادی عملیات والفجر ۸ در هفته دفاع مقدس

جانشین معاونت اسناد مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اعلام کرد:در هفته دفاع مقدس کتاب اسنادی «عملیات والفجر ۸» رونمایی خواهد شد. کتب اسنادی در رابطه با این عملیات منتشر شده و قرار است در روز سوم مهرماه رونمایی شود.

انتشار کتب اسنادی عملیات والفجر 8 در هفته دفاع مقدس

به گزارش ایسنا، فرهاد کرمی گفت: این معاونت دارای گونه‌های اسنادی دفاع مقدس است و هدف از تشکیل آن جمع‌آوری، ثبت و ساماندهی، حفظ و نگهداری و پردازش و احیاء اسناد دفاع مقدس جهت بهره‌برداری در راستای تاریخ‌نگاری دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه این معاونت شامل سه مدیریت جمع‌آوری و خدمات‌اسنادی، حفظ و نگهداری اسناد و همچنین پردازش و احیاء منابع است، اظهار داشت: در مدیریت جمع‌آوری و خدمات‌اسنادی تمامی اسناد دوران دفاع مقدس از مبادی ذیربط جمع‌آوری می‌شود. سپس به‌منظور بهینه‌سازی گونه‌های اسنادی در مدیریت حفظ و نگهداری اسناد، آسیب‌زدایی، مرمت، ثبت و سازمان‌دهی، انجام می‌شود.

جانشین معاونت اسناد مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ادامه داد: در مدیریت پردازش و احیاء منابع نیز پردازش، احیاء و مستندسازی کلیه گونه‌های اسنادی جهت بهره‌برداری و تسریع در فرآیند اجرای کارگروه‌های پژوهشی مرکز در راستای تاریخ‌نگاری دفاع مقدس انجام می‌شود.

وی با اشاره به بخش احیاء توضیح داد: پیاده‌سازی و تبدیل گونه‌های اسنادی به منابع نوشتاری و رایانه‌ای، مقابله و برابرسازی گونه‌های اسنادی با اصل سند، مأخذنویسی و بازبینی گونه‌های اسنادی از اقدامات عمده‌ای است که در این بخش انجام می‌شود.

کرمی متذکر شد: در این معاونت کتاب‌های اسنادی برای تسهیل کار پژوهشگران و محققان منتشر می‌شود.

وی در ادامه با اعلام این خبر که کتب اسنادی عملیات والفجر8 در رابطه با این عملیات منتشرشده و قرار است در روز سوم مهرماه رونمایی شود که شامل نوارهای صوتی و گزارش عملیات‌ها در سطح قرارگاهی است. البته مباحث مربوط به قبل از عملیات والفجر 8 (جلسات طرح‌ریزی) و حین عملیات (بیسیم و هدایت عملیات) و بعد از عملیات (سخنرانی‌ها، جلسات، مصاحبه‌ها و...) جزء محتویات این کتاب‌ها محسوب می‌شود.

کرمی در  مورد نحوه خدمات‌دهی این معاونت به پژوهشگران عنوان کرد: در این معاونت ما به‌صورت حضوری به پژوهشگرانی که توسط مراکز و سازمان‌های مرتبط خود به مرکز معرفی‌شده‌اند، خدمات اسنادی ارائه می‌دهیم.

وی اظهار کرد: علاوه بر ارائه خدمات اسنادی به یگان‌ها، معاونت‌ها، مراکز سپاه و همچنین محققین و پژوهشگران حقیقی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کنند نیز خدمات‌دهی طبق ضوابط صورت می‌پذیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان