ماهان شبکه ایرانیان

کارشناس مسایل سیاسی افغانستان:

با افزایش نیروهای خارجی، جنگ در "افغانستان" شدت خواهد گرفت

وحید مژده کارشناس مسایل سیاسی تاکید می‌کند تا زمانی که ناتو و آمریکا در افغانستان حضور نظامی داشته باشند، جنگ و خشونت‌ها در افغانستان دوام پیدا خواهد کرد.

با افزایش نیروهای خارجی، جنگ در به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، وحید مژده کارشناس مسایل سیاسی تاکید می‌کند تا زمانی که ناتو و آمریکا در افغانستان حضور نظامی داشته باشند، جنگ و خشونت‌ها در افغانستان  دوام پیدا خواهد کرد.
 
این کارشناس مسایل سیاسی اظهار داشت که افزایش نیروهای خارجی در افغانستان نمی‌تواند کمکی به تامین امنیت این کشور کند.
 
 مژده افزود: با این که ناتو به رهبری آمریکا نزدیک به یک دهه، بیش از صد هزار نیروی نظامی در افغانستان داشت اما جنگ افغانستان خاتمه نیافت و بلکه پیچیده تر شد، از همین رو فرستادن دوباره نظامیان ناتو به افغانستان سودی در قبال نخواهد داشت.
 
وی گفت: تا زمانی که ناتو در افغانستان حضور نظامی داشته باشد، جنگ و خشونت در افغانستان نیز دوام پیدا خواهد کرد و برای پایان این خشونت‌ها، بهترین گزینه از سر گیری گفت‌وگوهای صلح بین طالبان و دولت افغانستان است که در این راستا، مسکو تلاش دارد تا این روند تحقق یابد.
 
جمهور نوشت: به تازگی، دبیر کل ناتو و نخست وزیر انگلیس در لندن دیدار و در راستای چگونگی حضور نیروهای ناتو در افغانستان بحث و گفت‌وگو کردند.
 
 /
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان