ماهان شبکه ایرانیان

پیوستن تهران به کمپین جهانی حمل و نقل پاک/ تاکید حناچی بر توسعه دوچرخه به عنوان یک الزام

شهردار تهران بر لزوم تحقق سهم ۴ درصدی دوچرخه در حمل و نقل عمومی پایتخت تاکید کرد.

پیوستن تهران به کمپین جهانی حمل و نقل پاک/ تاکید حناچی بر توسعه دوچرخه به عنوان یک الزام

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی ظهر امروز در نشست روز جهانی بدون خودرو و پیوستن ایران به کمپین جهانی حمل و نقل پاک که با حضور نماینده دفتر یو ان دی پی برگزار شد با بیان این که کلانشهرها متفاوت هستند اما بعضا مشکلاتشان شبیه هم است گفت: کلانشهرها معمولا با مشکلاتی همچون آلودگی هوا و ترافیک دست و پنجه نرم می‌کند و تهران نیز این مشکلاتش مضاعف است. اما طبیعتا حل این مشکلات راه حل‌های مشترکی دارد.

وی با بیان این که استفاده کمتر از خودروی شخصی و سوخت فسیلی می‌تواند موثر باشد گفت: 80 درصد آلودگی تهران ناشی از سوخت‌های فسیلی است و 40 درصد آلودگی هم مستقیما به خودروی شخصی مرتبط می‌شود.

شهردار تهران با بیان این که ما در مورد وضعیت استفاده از دوچرخه سهمی کمتر از یک درصد داریم، گفت: با این حال برخی شهرهای موفق درصد بالاتری از ما دارد مثلا وین ادعا دارد که 7 درصد حمل ونقلش مبتنی بر دوچرخه است.

وی با بیان این که یکی از سیاست‌های ما عدم توسعه معابر است چرا که تقاضای سفر جدید و حضور خودروهای جدید را ایجاد می‌کند گفت: ما باید از این گردونه باطل خارج شویم و این کار را هم می‌کنیم.

 اگر مردم بدانند در چه شرایطی هستیم قطعا تلاش می‌کنند تا شرایط اصلاح شود و مشکلاتی همچون چاقی، افزایش وزن، دیابت، فشار خون و غیره نیز در نتیجه عدم تحرک است و اگر می‌خواهیم از سد این مشکلات عبور کنیم می‌بایست دوچرخه به یک الزام و امری واجب برای سلامتی تبدیل شود نه مباح.

حناچی با بیان این که سال گذشته در تهران روزهای هوای پاک افزایش یافت و ذرات معلق کاهش یافت اظهار کرد: این نتیجه تلاش‌های وزارت نفت برای بهبود کیفیت سوخت و همچنین جدی تر شدن معاینه فنی خودروهای معمولی و سنگین است. البته تحریم‌ها باعث شده که در مسئله سوخت و یا کاتالیست با مشکلاتی مواجه شویم اما آنها را حل می‌کنیم.

شهردار تهران با اشاره به توسعه خطوط جدید مترو گفت: ما برای اینکه سرفاصله قطارها 2.5 دقیقه شود، 2000 واگن کم داریم و البته در شرایط تحریمی تلاش می‌کنیم که موفق تر باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه دوچرخه را در دستور کار قرار داده‌ایم گفت: توسعه مسیر دوچرخه در خیابان‌های کریم خان، بلوار کشاورز و غیره با جدیت دنبال می‌شود و باید به رسمیت شناختن دوچرخه را دنبال  کنیم و حتما باید بازبینی شود و حق تقدم دوچرخه و عابر پیاده را دنبال می‌کنیم.

حناچی با اشاره به لزوم  استفاده از اسکوترهای برقی گفت: ما باید تلاش کنیم از فرصت‌ها حداکثر استفاده را برای ارتقای کیفیت زندگی مردم داشته باشیم.

شهردار تهران با بیان این که صبح امروز در طرح خانه-مدرسه به صورت پایلوت حدود 150 دوچرخه به دانش آموزان یک مدرسه داده شد گفت: امید است تا انتهای دوره مدیریتمان بتوانیم حداقل سهم دوچرخه را به 4 درصد برسانیم.

وی ضمن تشکر از نماینده یو ان دی پی گفت: امیدواریم در مابقی مواردی که جزو وظایف یو ان دی پی است نیز بتوانیم همراهی کنیم که یکی از آنها  حوزه بافت فرسوده است. تهران مدام در معرض خطر زلزله است.

به گزارش ایسنا، در پایان مراسم نماینده یو ان دی پی با ارائه نامه کمیسیون اروپا به شهردار تهران، رسما پیوستن تهران به کمپین جهانی حمل ونقل پاک را اعلام کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان