با ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟

اگر قصد خرید خودرو با بودجه ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان را دارید، باید بدانید گزینه‌های زیادی برای خرید در اختیار نخواهید داشت. در این مطلب به شما پیشنهاد میدهیم که با ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان از ۸ خودرو موجود در بازار ایران، کدامیک را بخرید.

روزنامه همشهری -اشکان آثار: تا چند سال پیش اگر قصد خرید خودرو داشتید، می‌توانستید با مبلغی بین 40 تا 80 میلیون تومان خودروی خارجی، بخرید، اما با بالاتر رفتن قیمت‌ها و ممنوعیت واردات، حالا باید بودجه‌ای بالاتر از 200 میلیون تومان داشته باشید تا بتوانید خودرویی به‌روز سوار شوید.

اما اگر قصد خرید خودرو با بودجه 90 تا 100 میلیون تومان را دارید، باید بدانید گزینه‌های زیادی برای خرید در اختیار نخواهید داشت، زیرا برای این بازه قیمت، در مجموع 8 خودرو شامل خودرو‌های وطنی و تعداد محدودی گزینه‌های چینی در 2 نوع سدان و هاچ‌بک شامل راین V5، ام. وی. ام 315، برلیانس H220 و H230، کوییک اتوماتیک، 206 تیپ 5، 206SD، پژو پارس LX و سمند سورن ELX در بازار وجود دارد.

پژو پارس LX

نبرد درمیانه جدول قیمت بازار خودرو

بعد از عرضه موفق پژو 405، ایران خودرو فیس لیفتی از این خودرو را با نام پرشیا و در ادامه با نام پارس به بازار عرضه کرد. اکنون پارس با تیپ‌های مختلفی در بازار موجود است که تریم LX آن در این بازه قیمتی قرار می‌گیرد اگرچه ایران خودرو بسیاری از آپشن‌های آن را حذف کرده، اما فضای کافی کابین و صندوق‌عقب از مزایای این خودرو محسوب می‌شود.


سمند سورن ELX

نبرد درمیانه جدول قیمت بازار خودرو

تریم سورن ELX این خودرو با پیشرانه EF7 و آپشن‌هایی مانند چهارچرخ دیسکی و آینه تاشو برقی در سال 90 به بازار آمد. اگرچه سورن در سال‌های اخیر افت کیفیت را تجربه کرده، اما همچنان گزینه‌ای مناسب در این بازه به شمار می‌رود. فضای کافی کابین و صندوق عقب، در کنار سیستم تعلیق خوب، این خودرو را برتر از رقیبان می‌کند. تنها مصرف سوخت بالای این خودرو کمی نگران‌کننده است.


پژو 206 اس‌دی

نبرد درمیانه جدول قیمت بازار خودرو

به تازگی مسئله هزینه بالای صندوق‌دار کردن پژو 206 بحث داغ محافل بود؛ اقدامی که برای در اختیار گرفتن سهم بیشتر بازار صورت گرفت و‌ای کاش چنین اتفاقی نمی‌افتاد. با صندوق‌دار شدن 206 تنها مشکل بار این خودرو حل شد، اما مشکل فضای تنگ عقب این خودرو به قوت خود باقی ماند. ضعف در گیربکس اتوماتیک و عایق صندوق‌عقب نیز از دیگر مشکلات این خودرو است.


برلیانس H220 و H230

نبرد درمیانه جدول قیمت بازار خودرو

یکی از محصولات پارس خودرو، برلیانس سری 200 است که در 2 نوع هاچ‌بک و سدان و اتوماتیک و دستی تولید می‌شود. از نظر طراحی داخلی و خارجی این سری از محصولات برلیانس، حرفی برای گفتن ندارد و از برادر‌های خود، سطح پایین‌تری دارد. تنها در مدل اتوماتیک خریدار امکانات بیشتری مانند سنسور دنده‌عقب و سان‌روف را در اختیار خواهد داشت.


ام‌وی‌ام 315

نبرد درمیانه جدول قیمت بازار خودرو

بازار خودروی ایران از نظر تنوع در کلاس هاچ‌بک‌ها بسیار ضعیف است، همین موضوع به نفع ام. وی. ام 315 تمام شده، این خودرو به‌علت فضای کابین جادار‌تر نسبت به پژو 206، بازار خوبی دارد، اما مواد اولیه استفاده شده در کابین این خودرو بسیار ضعیف است و نبود امکانات رفاهی و ایمنی قابل توجه این خودرو را کمی با مشکل مواجه کرده است.


پژو 206 تیپ 5

نبرد درمیانه جدول قیمت بازار خودرو

پژو 206 در دهه 80 بلافاصله پس از آنکه وارد بازار شد جای خود را در بین خریداران خودرو باز کرد و به‌خودرویی محبوب و پرفروش تبدیل شد. در آن زمان قطعات این خودرو، فرانسوی بود و با توجه به نداشتن رقیب مستقیم، ارزش خرید بالایی داشت.

این خودرو به تیپ‌بندی‌های مختلفی تقسیم شد که اکنون فقط تیپ 2 و تیپ 5 آن به‌صورت صفر قابل خریداری است. حالا با کمتر شدن امکانات و سفارشی شدن قطعات و حضور پژو 207، استقبال از آن کمتر شده است.


راین V5

نبرد درمیانه جدول قیمت بازار خودرو

راین V5 با نام ولا که در شرکت کرمان خودرو تولید می‌شود یکی از محصولات معمولی f.a.w است که در بازار ایران عرضه شد، اما در کل این خودرو به‌علت طراحی نامناسب، عرضه فاجعه‌بار، کمبود امکانات رفاهی و ایمنی، خدمات پس از فروش، پیشرانه نه‌چندان قوی و بازار دست دوم نامناسب، نتوانست جایگاه مناسبی پیدا کند.


کوییک

نبرد درمیانه جدول قیمت بازار خودرو

کوییک خودروی ملی سایپاست که هنوز بین هاچ‌بک یا کراس‌اوور بودن بلاتکلیف مانده است. در مقایسه با سایر محصولات سایپا، طراحی کوییک بسیار زیبا محسوب می‌شود، اما به محض ورود به کابین این خودرو، همه چیز به سرعت رنگ می‌بازد.

این خودرو با داشتن سیستم ورود بدون کلید، تنظیم برقی صندلی، آینه برقی و کروز کنترل یکی از مجهز‌ترین خودرو‌های سایپاست، اما همچنان سیستم تعلیق و ناهماهنگی گیربکس آن، با پیشرانه، کمی توی ذوق می‌زند.

نتیجه‌گیری

با توجه به‌خودرو‌های موجود بازار، در بازه قیمت 90 تا 100 میلیون تومان، در درجه اول باید بدانید که خودرو را برای چه مصارفی می‌خرید و جمعیت خانواده شما چندنفر است. اگر به‌دنبال خرید خودروی جمع و جور و کم دردسری هستید و به کیفیت مونتاژ اهمیتی نمی‌دهید، قطعا کوییک گزینه مناسبی است، زیرا امکانات بهتری نسبت به 206 دارد. اما 206 از نظر کیفیت مونتاژ، اوضاع بهتر و بازار دست دوم بسیار خوبی دارد. اما اگر جمعیت خانوار شما 4 نفر یا بیشتر است، قطعا باید بین 2 گزینه سمند سورن و پارس LX یکی را برگزینید که پیشنهاد ما سمند سورن خواهد بود؛ زیرا ارگونومی صندلی‌ها و طراحی کابین آن از پژو پارس بهتر است.

نبض بازار

در بازه قیمتی 90 تا 100 میلیون تومان مجموعا 8 خودرو شامل خودرو‌های وطنی و تعداد محدودی گزینه‌های چینی در 2 نوع سدان و هاچ‌بک شامل راین V5، ام. وی. ام 315، برلیانس H220 و H230، کوییک اتوماتیک، 206 تیپ 5، 206SD، پژو پارس LX و سمند سورن ELX در بازار وجود دارد.

پیشنهاد

اگر جمعیت خانوار شما 4 نفر یا بیشتر است، قطعا باید بین 2 گزینه سمند سورن و پارس LX یکی را برگزینید که پیشنهاد ما سمند سورن خواهد بود؛ زیرا ارگونومی صندلی‌ها و طراحی کابین آن از پژو پارس بهتر است

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان