ماهان شبکه ایرانیان

مشاور رهبری: درآمد نفتی ایران در سال ۶۵ کمتر از ۷ میلیارد دلار بود

باشگاه خبرنگاران جوان: سردار یحیی رحیمی صفوی، دستیار و مشاور ارشد مقام معظم رهبری در امور نیرو‌های مسلح در مراسم گرامیداشت مقام شهدای وزارت اقتصاد در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: هدف اساسی هر دولت و ملت، حفظ بقا ملی و استقلال، ارزش‌ها و هویت ملی است.

او ادامه داد: جنگ‌ها باعث از بین رفتن اهداف اساسی می‌شود، شروع این جنگ‌ها توسط رهبران سیاسی کشور‌ها رخ می‌دهد و هدف رهبران سیاسی تحمیل اراده سیاسی و اقتصادی خود به سایر کشورهاست.

سردار رحیمی صفوی بیان کرد: دفاع جزو یکی امورات عقلانی و شرعی ملت هاست.

مشاور ارشد مقام معظم رهبری بیان کرد: عراقی‌ها در شروع جنگ 35 میلیارد دلار ذخیره ارزی داشتند و در پایان جنگ عراقی‌ها 57 درصد منابع کشور خود را برای جنگ هزینه کرده بودند.کشور عراق در نهایت 65 میلیارد دلار هزینه جنگ کرد که طبق برآورد‌ها هزینه دو طرف 2 هزار میلیارد دلار برآورد شده بود.

رحیمی صفوی بیان کرد: در ایران نیز درصد بالایی از هزینه‌ها صرف شد و حتی زمانی رسید که ما حتی برای یک هفته بیشتر گندم در سیلو‌ها نداشتیم.

این مقام مسئول گفت: جزیره خارک به بمباران نیرو‌های بعثی گرفتار شد و ما از صادرات 2 میلیون بشکه نفت در روز به صادرات 600 هزار بشکه در روز تقلیل یافتیم. عربستان تولید نفت را افزایش داد و قیمت نفت را به زیر 10 دلار رساند.

رحیم صفوی بیان کرد: سال 65 کل درآمد نفت 7 میلیارد دلار بود و ما در آن زمان هم جمعیت 45 میلیون نفری را مدیریت و هم جنگ را سروسامان می‌دادیم.3 میلیون از جمعیت استان‌های مرزی و خوزستان از این شهر به سایر شهر‌ها مهاجرت کردند.

در حال تکمیل...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان