ماهان شبکه ایرانیان

رستوران فانکی گورمت یونان ؛ در میان بهترین های دنیا

آتن، شهری با سابقه طلایی و پر افتخار در جهان باستان است و امروزه با گذر قرن ها و فاصله گرفتن از آن سال های دور، هنوز هم مورد توجه گردشگران و جهانگردان بسیاری است

آتن، شهری با سابقه طلایی و پر افتخار در جهان باستان است و امروزه با گذر قرن ها و فاصله گرفتن از آن سال های دور، هنوز هم مورد توجه گردشگران و جهانگردان بسیاری است. شهری که تعداد جاذبه های تاریخی اش از انگشتان دست تجاوز می کند و بازدید از هر یک ساعت ها، کنجکاوانه شما را مشغول خود نگه می دارد. اما در میان گشت و گذار تاریخی خود، از خوشمزه های شهر آتن غافل نشوید و کمی هم به خود برسید.

امروز همراه کارناوال بیایید تا با هم به سراغ یکی از بهترین رستوران های کشور یونان و شهر آتن برویم که شهرتی جهانی دارد و افتخارات زیادی را از آن خود کرده است: رستوران فانکی گورمت!

در این رستوران طیفی از غذاهای خارق العاده انتظار شما را می کشند که شکل و شمایل شان را برای بار اول می بینید و هر یک نماینده طعمی ویژه از غذاهای مدیترانه ای و یونانی می باشند. غذاهای رستوران فانکی گورمت به سبک مولکولی طبخ می شوند و شما را به ضیافتی از غافلگیری ها میهمان می کنند. 

برای آشنایی با برخی از بهترین و جذاب ترین رستوران های دنیا بخوانید:

رستوران گاگان تایلند ؛ بهترین رستوران آسیا در سال 2017

رستوران تئاتر والت دیزنی فلوریدا ؛ شام با طعم سینما

رستوران کیشمیش لندن ؛ طعم ناب غذاهای هندی در اروپا

کافه رستوران درختی زرد نیوزیلند ؛ جشنی دوستانه در میان جنگل

همراه کارناوال خودتان را میهمان یک گردش خوشمزه در رستوران فانکی گورمت آتن کنید. 

رستوران فانکی گورمت یونان
رستوران فانکی گورمت یونان

چرا رستوران فانگی گورمت آتن؟


– در میان بهترین رستوران های جهان، رتبه شانزدهم را داراست.

– غذاهایی یونانی را در شکل و شمایلی جدید و جذاب خواهید دید.

– رستورانی زیبا با منظره ای چشمنواز از شهر آتن است.

رستوران فانکی گورمت یونان
رستوران فانکی گورمت یونان

آشنایی با رستوران فانکی گورمت ؛ Funky Gourmet

رستوران فانکی گورمت، یکی از بهترین رستوران های دنیاست که در شهر آتن، پایتخت یونان قرار دارد. در این رستوران مدرن، غذاهای یونانی را در شکل و شمایلی جدید و جذاب خواهید دید که با استفاده از روش های نوین آشپزی طبخ می شوند. غذاهای این رستوران عمدتا با محصولات خاص هر فصل تهیه شده و طعمی بدیع را در برابر مشتری های خود قرار می دهند. 

وقتی به سراغ رستوران فانکی گورمت می روید، با خانه ای کلاسیک، سفید رنگ و خاص رو به رو خواهید شد. تصمیم بگیرید و از درهایش عبور کنید، آن گاه وارد فضای گرم و دوست داشتنی طبقه اول رستوران شده و دلتان می خواهد تا جایی برای خود انتخاب کنید. 

اگر به لیست برترین رستوران ها از نظر سایت معتبر تریپ ادوایزر نگاهی بیاندازیم، خواهیم دید که رستوران فانکی گورمت در میان 25 رستوران دیگر، رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داده است. البته افتخارات این رستوران یونانی به همین جا ختم نمی شود و می بینیم که بارها و بارها اعتماد متخصصین طعم و غذا را در سال های مختلف به دست آورده است.

رستوران فانکی گورمت یونان
رستوران فانکی گورمت یونان

سبک غذای رستوران فانکی گورمت

در ارتباط با سبک غذاهای این رستوران برتر می توان گفت که به روش غذاهای مدیترانه ای و کشور یونان تهیه می شوند. فرهنگ غذایی این کشور باستانی، با ترکیب طیف وسیعی از سبزیجات شکل گرفته است و البته محصولاتی چون زیتون، ماهی، گوشت قرمز و گوشت سفید به وفور در آن به چشم می خورد.

باید بدانید که دو سرآشپز رستوران مدرن فانکی گورمت، برای طبخ غذاهای خود از روش های مولکولی و جدید استفاده می کنند. بنابراین شما با طیفی از غذاهایی رو به رو خواهید شد که شکلی جذاب و دوست داشتنی دارند و مزه غذاهای یونانی را به شما هدیه می دهند. البته این تنها شکل غذاهای فانکی گورمت نیست که متفاوت و خاص هستند؛ وقتی نگاهی به لیست غذاهای این رستوران یونانی بیاندازید، می بیند که نام های عجیبی پشت سر هم ردیف شده اند و بیش تر به یک معمای خوشمزه می مانند. غذاها و پیش غذاهایی با نام: کلوچه بوتارگا یونانی، شنگ تره ای در خاک، بادام زمینی در کیسه، خرگوش نامرئی استیفادو، پیک نیک و … در برابر شما صف می کشند. 

از جمله غذاهای معمول رستوران فانکی گورمت می توان به چند مورد اشاره کرد، به طور مثال برای پیش غذا ظرفی با چیزی شبیه بستنی گرنیتای ایتالیایی جلوی شما قرار می دهند که ظاهری پفکی و برفی دارد اما در واقع ترکیبی از طعم سالاد یونانی مانند گوجه فرنگی، خیار، زیتون و پنیر فتاست!

یکی دیگر از قسمت های ویژه منوی فانکی گورمت، کلوچه بوتارگاست. خوب است بدانید بوتارگا نوعی محصول غذایی است که با استفاده از فرآوری تخم ماهی کفال خاکستری به دست می آید. کلوچه بوتارگایِ این رستوران اما ظاهری کاملا فریبنده دارد و نماینده طعم خاص بوتارگاست. این کلوچه با شکلات سفید و محتویاتی نارنجی رنگ خلق می شود و از لحظه دیدنش، لحظه به لحظه برای چشیدن طعمش کنجکاوید. 

فایل منوی رستوران فانکی گورمت را دانلود کنید: منوی رستوران

رستوران فانکی گورمت یونان
رستوران فانکی گورمت یونان
رستوران فانکی گورمت یونان

رستوران فانکی گورمت چه شکلی است؟

اگر رستوران فانکی گورمت را برای صرف غذا انتخاب کنید، با خانه ای سفید و کلاسیک رو به رو می شوید که ظاهر دوست داشتنی اش شما را به داخل خود می خواند. در طبقه اول میزهایی بزرگ و چوبی خواهید دید که با صندلی هایی سفید و زیبا تکمیل می شوند. دیوارها و پرده هایی به رنگ کرم و قهوه ای نظرتان را جلب می کنند و می توانید نمایی فوق العاده از شهر آتن را همزمان در برابر خود داشته باشید.

*اتاق خصوصی 

البته این تمام قسمت رستوران فانکی گورمت نیست و می توانید فضایی خصوصی تر را برای صرف غذای خود انتخاب کنید. قسمت جذاب تر ماجرا آن جاست که مکان خاص شما با غذاهایی خاص تزئین می شود و سرآشپزهای فانکی گورمت وعده ای منحصر به فرد را برای شما رقم می زنند. البته این امکان نیز وجود دارد که با هماهنگی های قبلی، غذای خاص خودتان را در خانه و در فضایی خارج از رستوران سرو کنید. 

*اتاق جلسه 

می توانید برای برگزاری جلسه ای کاری و متفاوت در رستوران فانی گورمت قرار بگذارید. مدیران این رستوران خوش ذوق و معتبر، فضایی اختصاصی را در طبقه همکف و طبقه اول برای این کار در نظر گرفته اند. اتاق جلسه همکف به یک پروژکتور و امکاناتی مخصوص 16 نفر مجهز است و اتاق طبقه اول نیز برای 30 نفر گنجایش دارد. 

رستوران فانکی گورمت یونان
رستوران فانکی گورمت یونان
رستوران فانکی گورمت یونان

سرآشپزها و مدیر رستوران فانکی گورمت

تیم اجرایی رستوران موفق فانکی گورمت، از سه شخص به نام های آرگیرو هیلیاداکی، جورجیانا هیلیاداکی و نیک روسس تشکیل شده است. جورجیانا و نیک، سرآشپزان خوش ذوق این رستوران بین المللی اند که هر دو اصالتی یونانی دارند و تجربه هایی متفاوت را پشت سر گذاشتند تا با هم رستوران فانگی را راه اندازی کردند. در این جا درباره هر یک از این سه خالق رستوران فانکی گورمت می خوانید.

*جورجیانا هیلیاداکی، سرآشپز و مالک

جورجیانا در ابتدا مشغول تحصیل در رشته روابط اروپایی در دانشگاهی انگلیسی بود، اما پس از فارغ التحصیل شدن، حس کرد که باید به سوی رویاهاش قدم بردارد. پس به نیویورک رفت تا دوره ای تخصصی را در موسسه آموزش آشپزی منهتن بگذراند. جورجیانا هیلیاداکی در سال 2003 دوره آموزشی خود را به پایان رساند و مدرک معتبری در زمینه هنرهای آشپزی و مدیریت رستوران را دریافت کرد. اما این تازه آغاز کار جورجیانا بود. هیلیاداکی به یونان بازگشت و به کار در رستوران های مختلف یونانی مشغول شد، اما میل به تجربه های تازه جورجیانا را حرکت می داد و او را وا داشت تا تجربه کار در رستوران های آمریکایی و اسپانیایی را نیز تجربه کند.

*نیک روسس، سرآشپز و مالک

نیک روسس دیگر سرآشپز و خالق غذاهای خوشمزه رستوران فانکی است که تحصیلات آکادمیک خود را در زمینه مدیریت تجاری به اتمام رساند. روسس پس از فارغ التحصیلی به سمت شغل خانوادگی و پدرش رفت، اما عشق او به آشپزی و خلق لحظه های خوشمزه، وادارش کرد تا به گذراندن دوره ای تخصصی فکر کند. نیک روسس عازم نیویورک شد و در دوره های آموزش آشپزی منهتن شرکت کرد. نیک و جورجیانا در همین موسسه با هم آشنا شدند و شروع یک دوستی موفقیت آمیز رقم زده شد. نیک نیز در سال 2003 مدرک خود در زمینه هنرهای آشپزی را دریافت کرد و پس از کمی مشغول کار در چند رستوران اروپایی و آمریکایی شد. 

*آرگیرو هیلیاداکی

آرگیرو، شریک تجاری مالکان رستوران فانکی است که دوران دانشگاهی خود را به مطالعه حفظ و مرمت آثار هنری گذرانده. این سه از نخستین لحظه های شراکت و همکاری تیمی خود، برای موفقیت و پیشرفت رستوران با هم هماهنگ شدند و همگام با هم طرح رستوران را به واقعیتی موفقیت آمیز بدل کردند. 

در سال 2007 بود که جورجیانا هیلیاداکی، نیک روسس و آرگیرو هیلیاداکی دست در دست هم رستوران فانکی گورمت را تأسیس کردند و در نهایت در سال 2009 میلادی رستوران فانکی گورمت افتتاح شد. 

رستوران فانکی گورمت یونان
رستوران فانکی گورمت یونان

افتخارات رستوران فانکی گورمت

سه سال پس از آن که رستوران فانکی گورمت در سال 2009 افتتاح شد، توانست نخستین ستاره میشلن را از کتاب راهنمای میشلن دریافت کند. طبق دسته  بندی این کتاب راهنما، رستوران های یک ستاره، جزء رستوران های بسیار خوب دسته بندی می شوند. 

پس از آن فانکی گورمت به کار و سبک متمایز خود ادامه دارد و در سال 2014 نیز توانست دومین ستاره خود از کتاب میشلن را دریافت کند. 

از دیگر افتخارات این رستوران یونانی می توان به انتخاب از سوی تریپ ادوایزر به عنوان برترین رستوران در سال های 2013، 2015 و 2017 اشاره کرد.

همچنین خوب است بدانید که فانکی گورمت در سال 2015 و 2016 به عنوان برترین رستوران کشور یونان دست پیدا کرد.

رستوران فانکی گورمت یونان

برای صرف غذا در فانکی گورمت چه باید بدانیم؟

طبیعی است که وقتی سراغ رستورانی با شهرت جهانی می روید، قیمت ها چندان کم نباشند. هزینه صرف غذا برای هر نفر 150 یورو (حدود 530 هزار تومان) خواهد شد. البته اگر بخواهید به همراه غذا نوشیدنی نیز داشته باشید، این هزینه تا 250 یورو (حدود 890 هزار تومان) بالا می رود.

ساعات کار:

 سه شنبه تا شنبه: 19:30 تا 1 شب

یک شنبه و دوشنبه: تعطیل

تنها، وعده شام در این رستوران سرو می شود و آخرین زمان سفارش غذا، ساعت 22:30 می باشد. 

نحوه رزرو: برای رزرو جا، می توانید حداکثر 30 روز قبل از روز مورد نظر اقدام کنید. برای این کار از ساعات 12 تا 17 یا به آدرس این رستوران ایمیل بزنید و یا با شماره های رستوران تماس بگیرید. البته پس از رزرو، لازم است که رزرو خود را تائید کنید و برای این کار تا ساعت 14 روز مورد نظرتان زمان دارید.

در هنگام رزرو، مسئولین رستوران فانکی گورمت را از محدودیت های غذایی و نوع رژیم خود آگاه کنید. 

خوب است بدانید که می توانید اتاق خصوصی را حتی برای روزهای تعطیل (یک شنبه ها و دوشنبه ها) رزرو کنید.

آدرس ایمیل: info@funkygourmet.com

شماره تماس: 302105242727+

پارکینگ: رستوران فانکی گورمت به پارکینگی رایگان مجهز است که قدری با رستوران فاصله دارد.

 آدرس: یونان، آتن، کرامیکوس ؛ خیابان پارامیسیاس و سالامیوس 13

Address: 13 Paramithias Street and Salaminos ؛ Keramikos, Athens ,Greece

موقعیت رستوران فانکی گورمت روی نقشه کارناوال:

در زیر ویدیویی جالب از رستوران فانکی گورمت در آتن می بینید:

در حال بارگذاری ویدئو ...

 

دیدنی های اطراف رستوران فانکی گورمت 

در اطراف رستوران فانی گورمت آت مکان ها و جاذبه های دیدنی به چشم می خورد که می توانید از آن ها نیز بازدید کنید. در اینجا لیستی از این جاذبه ها و فاصله آن ها با رستوران ذکر شده است.

آکروپولیس آتن ؛ Acropolis of Athens: فاصله: 4٫5 کیلومتر، زمان رسیدن: حدود 15 دقیقه

نوازشگاه هرودس آتیکوس ؛ Odeon of Herodes Atticus: فاصله: 5٫6 کیلومتر، زمان رسیدن: حدود 15 دقیقه

موزه تکنوپولیس ؛ Technopolis: فاصله: 900 متری، زمان رسیدن: حدود 10 دقیقه

زندان سقراط ؛ Socrates Prison: فاصله: 4٫4 کیلومتر، زمان رسیدن: حدود 13 دقیقه

پارتنون ؛ Parthenonas: فاصله: 4٫3 کیلومتر، زمان رسیدن: حدود 13 دقیقه

در زیر عکسی از آکروپولیس آتن می بینید:

جاذبه های شهر آتن

موزه تکنوپولیس آتن

جاذبه های شهر آتن

سخن آخر

خوشمزه گردی دیگری را با هم در رستوران ایتالیایی و جدید فانکی گورمت آتن رقم زدیم.

در اینجا می توانید با برخی از دیگر رستوران های معروف و جذاب دنیا آشنا شوید:

رستوران گاتو ، تایلند ؛ صرف غذا در دل غار

رستوران تئاتر والت دیزنی فلوریدا ؛ شام با طعم سینما

رستوران اشتایرِرِک ؛ وین ؛ تجربه ی غذا خوردن میان آیینه ها

کافه دوربینی کره جنوبی

کافه رستوران درختی زرد نیوزیلند ؛ جشنی دوستانه در میان جنگل

نظر شما درباره این رستوران چه بود؟

دوست دارید صرف غذا در این رستوران معتبر را تجربه کنید؟

شده تا به حال به این رستوران بروید؟

نظرات، تجربه ها و خاطرات خود را با ما درمیان بگذارید و بگویید این بار به سراغ کدام رستوران در دنیا برویم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان