ماهان شبکه ایرانیان

شرایط ورود خودروهای روسی به کشور

با توجه به گفته های یکی از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اگر قرار بر ورود خودروهای روسی به داخل کشور باشد این خودروها باید به صورت CKD وارد شوند

با توجه به گفته های یکی از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اگر قرار بر ورود خودروهای روسی به داخل کشور باشد این خودروها باید به صورت CKD وارد شوند. در این میان خودروسازان فرانسوی نیز تمایل به همکاری با ایران دارد.
به نقل از گسترش نیوزT عبدالله رضیان در خصوص آخرین وضعیت طرح سازماندهی صنعت خودرو اظهار کرد: «پرونده ساماندهی صنعت خودرو در حال حاضر در مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد و هنوز نهایی نشده است.چندین مورد در این طرح مطرح است که از جمله آن‌ها می‌توان به مسئله تعرفه خودروهای وارداتی اشاره کرد که میزان آن را تا حد زیادی پایین آورده‌اند. موضوعات دیگر نیز مربوط به حمایت از تولید داخل و همچنین نحوه واردات خودروهای سنگین می‌شود. بسته بودن واردات خودرو نیز بحث قانون است و شورای اقتصادی سران قوا آن را ممنوع کرده است. این مسئله نیز به صورت موقتی است اما در مورد زمان آزادسازی واردات خودرو نمی‌توان به صورت دقیق صحبت کرد. اگر موضوع تحریم منتفی شود مشکل حل خواهد شد و شرایط به حالت طبیعی بازمی‌گردد.»
وی در خصوص قیمت خودروها نیز عنوان کرد: «با در نظر گرفتن قیمت ارز نرخ خودرو فعلا مناسب می باشد. برنامه ریزی ها به این صورت است که تا پایان شش ماه دوم سال جاری تعهدات خودروسازان به روز شده و به این ترتیب بازار با فشار کمتری روبرو خواهد شد. خودروسازان در مجموع روزانه 4 هزار خودرو تولید می کنند که اگر این مقدار را به 6 هزار برساند روال طبیعی خواهد شد.»
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص وضعیت همکاری شرکت های خودروسازی با صنعت خودروسازی کشورمان نیز توضیح داد: «برخی از خودروسازان خارجی کشورمان را ترک کرده و برخی دیگر به دنبال ورود به بازار ایران می باشد. یک سری قراردادهای جدید توسط شرکت ها در حال بسته شدن است. اگر قیمت‌ها مناسب شود آینده بهتری در صنعت خودروسازی نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.»
رضیان در خصوص همکاری با روسیه و فرانسه نیز عنوان کرد: «ما زیر ساخت‌های لازم برای همکاری با خودروسازان روسی را نداشته و اگر قرار بر واردات خودرو از کشور روسیه شود قطعات خودرو ها باید به صورت CDK به کشور راه پیدا کنند. مشکلات نقل و انتقال ارزی در خصوص کشور روسیه نیز هنوز پابرجاست. صبحت هایی با کشورهای دیگر از جمله چین و فرانسه نیز صورت گرفته است. ما سه خودروهای پژو، سیتروئن و رنو را در کشور تولید می‌کردیم و زیرساخت‌های آن‌ها را داشتیم. فرانسوی‌ها می‌خواهند که با ایران کار کنند اما باید شرایط خاصی برای آن‌ها در نظر بگیریم تا مشکلی ایجاد نشود.»
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان