ماهان شبکه ایرانیان

پروتون پس از دو سال سکوت، پرقدرت به بازار خودرو بازگشت

شرکت خودروسازی پروتون که زمانی با مشکلات زیادی روبرو شده بود دوباره پرقدرت به بازار خودرو برگشته، و با پیشی گرفتن از انتظارات توانسته نرخ رشد دو رقمی ثبت کند و جایگاه دوم پرفروش‌ترین خودروهای بازار مالزی را از آن خود کند

شرکت خودروسازی پروتون که زمانی با مشکلات زیادی روبرو شده بود دوباره پرقدرت به بازار خودرو برگشته، و با پیشی گرفتن از انتظارات توانسته نرخ رشد دو رقمی ثبت کند و جایگاه دوم پرفروش‌ترین خودروهای بازار مالزی را از آن خود کند.
در مراسم رونمایی از لوگوی جدید این شرکت، مدیران پروتون این برند را با عنوان جهانی خطاب کرده و گفتند تا سال 2027 آن را به یکی از سه خودروساز برتر جنوب شرق آسیا تبدیل خواهند کرد.
سید فیصل البار مدیر عامل پروتون در این باره گفت:
ما به دقت در حال بررسی بازار هستیم. استراتژی ما برای حرکت به سمت بازار بین‌المللی باید هدفمند باشد. این فقط درباره فروختن خودرو نیست، بلکه درباره حضور مداوم و سهم داشتن در بازار آن منطقه است.
پروتون هم‌اکنون در چندین کشور از جمله پاکستان و برونئی در دسترس است و طی سال گذشته بیش از هزار خودرو به فروش رسانده است. این شرکت در دوران اوجش 20000 خودرو به فروش رساند اما این مقدار در سال 2017 به 250 خودرو کاهش یافت.
لی چونرانگ مدیر اجرایی پروتون گفته انتظار داشته فروش جهانی این شرکت در سال 2019 به 1000 واحد برسد و سال آینده بیشتر شود.
پروتون پس از اینکه خودروساز چینی یعنی جیلی سهامی از آن را در سال 2017 خرید یک برنامه 10 ساله برای این شرکت طراحی کرد.
آقای لی گفته این شرکت قصد دارد فروش خودش را تا سال 2027 به 400000 واحد برساند، آن هم پس از اینکه امسال رکورد نرخ رشد 36٪ را در بازاری ثبت کرد که فروش کلی خودروها در آن نسبت به سال گذشته 5٪ کاهش داشت.
پس از اینکه جیلی 49.9٪ سهام پروتون را خریداری کرد بازار فروش این شرکت پیشرفت قابل توجهی کرده است. پروتون از ماه ژانویه تا جولای امسال 52000 خودرو فروخته که پیشرفت خیلی خوبی نسبت به 72000 خودروی فروخته شده در تمام سال 2016 است. این پیشرفت باعث شده پروتون در سال 2019 سهم 15٪ از بازار خودروی مالزی داشته باشد.
بیشتر این پیشرفت مدیون پروتون X70 مدل تغییر یافته جیلی بویو است. در سه ماهه اول امسال، X70 نیمی از بازار فروش خودروهای پروتون را به خودش اختصاص داده است.
مدیران شرکت در تلاش هستند تا باور عمومی نسبت به کیفیت پایین محصولات پروتون را با بهبود کیفیت تولید از بین ببرند. آقای فیصل در این باره می‌گوید:
کیفیت یکی از مهم‌ترین مشکلات ما بود. ما یک بازرسی کیفی از محصولات پروتون در سال 2017 انجام دادیم و کیفیت محصولات ما در آن زمان شش برابر بدتر از کیفیت محصولات کنونی ما بود. این یک دستاورد بزرگ است. البته ما همین‌جا متوقف نمی‌شویم و به این پیشرفت ادامه خواهیم داد.
پرودوآ دیگر خودروساز مالزیایی با فروش 141000 خودرو بین ماه‌های ژانویه تا جولای عملکرد خیلی بهتری نسبت به پروتون داشته است. هوندا با فروش 51000 خودرو و تویوتا با فروش 27000 خودرو پس از پروتون در مکان‌های سوم و چهارم بازار خودروی مالزی قرار دارند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان