طبق اعلام شاپرک

۴۵ درصد پرداخت‌های موبایلی کمتر از ۲۰۰۰ تومان است

طبق آمار شرکت شاپرک ۴۵ درصد تراکنش‌های انجام شده با ابزار پذیرش موبایلی در مرداد امسال کمتر از ۲۰۰۰ تومان و ۳۵ درصد نیز بین ۵۰۰۰ تا ۱۵ هزار تومان بوده که حاکی از استفاده گسترده از درگاه‌های پرداخت برای خریدهای خرد است.

45 درصد پرداخت‌های موبایلی کمتر از 2000 تومان است

به گزارش ایسنا، شرکت شاپرک گزارش وضعیت دامنه مبلغی تراکنش‌های ابزارهای پرداخت یعنی کارتخوان فروشگاهی، ابزار پذیرش موبایلی و ابزار پذیرش اینترنتی در مرداد ماه را منتشر کرده که بر اساس آن وضعیت دامنه مبلغی تراکنش‌های کارتخوان‌های فروشگاهی و دامنه مبلغی تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی در مرداد ماه امسال بررسی شده است.

در مرداد ماه سال جاری بالغ بر دو میلیارد و 355 میلیون  و 977 تراکنش به ارزش 2616 میلیارد ریال در شبکه شاپرک انجام شده است که در سهم ابزارهای پذیرش، ابزار پذیرش اینترنتی با تعداد 979 هزار پایانه در حدود 136 میلیون و 600 هزار تراکنش را به خود اختصاص داده و سهمی 5.80 درصدی از تمام تراکنش‌های شبکه پرداخت داشته است.

آمار اعلام شده از دامنه مبلغی تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی نشان می‌دهد که بیشترین تراکنش با سهمی بالغ بر 35.44 درصدی از کل تراکنش‌های با استفاده از درگاه اینترنتی در کشور دارای مبالغی در بازده بیشتر از 5000 تومان تا 15 هزار تومان بوده است.

همچنین حدود 78.58 درصد از کل تراکنش‌های انجام شده با استفاده از ابزار پذیرش اینترنتی دارای مبلغی کمتر از 25 هزار تومان بوده است که نشان از استفاده گسترده از درگاه‌های پرداخت برای خریدهای خرد دارد.

45 درصد تراکنش‌های موبایلی کمتر از 2000 تومان

بررسی نمودارهای منتشر شده از سوی شاپرک نشان از وضعیت متفاوت تراکنش ابزار پذیرش موبایلی با کارتخوان فروشگاهی و ابزار پذیرش اینترنتی دارد.

در واقع بالغ بر 45.59 دررصد از مجموع تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی دارای مبلغ کمتر از 2000 تومان بوده است و 68.86 درصد تراکنش‌ها دارای مبلغ کمتر از 5000 تومان بوده است که نشان از استفاده عموم شهروندان به صورت گسترده از ابزار پذیرش موبایلی برای تهیه کارت شارژهای کمتر از 5000 تومان دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان