کاهش ۱۰دلاری قیمت طلا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  قیمت طلا در معاملات امروز در مسیر سومین هفته کاهشی در یک ماه گذشته قرار گرفته است، با توجه به آمارهای اقتصادی آمریکا که انتظارات برای افزایش طلا را تحت‌الشعاع قرار داد و ارزش دلار را در نزدیکی بالاترین رقم چند هفته گذشته نگاه داشت، قیمت طلا مهار شد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 10.20 دلار کاهش 1494.58 دلار فروخته شد. این فلز گران بها پس از افزایش 2 درصدی در هفته گذشته، این هفته تاکنون یک درصد از ارزش خود را از دست داده است.

جیگار تریودی، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «تعداد زیادی از آمارهای اقتصادی آمریکا بیش از پیش بینی ها بود، نظیر آمار فروش منازل نو و اینها با ارزش بالای دلار، اکنون بر ارزش طلا تاثیر گذاشته است.»

ارزش دلار در نزدیکی بالاترین رقم چند هفته گذشته در برابر ارزهای اصلی باقی مانده است، زیرا ریسک‌های ناشی از تنش های ژئوپلتیکی در مورد جنگ تجاری آمریکا و چین، جذابیت آن را برای سرمایه گذاران بالا برده است.

تعدادی از بانک های مرکزی در سراسر جهان، نظیر فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی ژاپن در بحبوحه نگرانی از بروز رکود، نرخ بهره بانکی خود را برای تحریک اقتصاد کاهش داشته‌اند.

مارگارت، یانگ یان، تحلیلگر بازار در بازارهای سی ام سی گفت: «اگر وضعیت اقتصادی در جهان بهبود نیابد، ما احتمالا شاهد کاهش نرخ بهره از سوی بانک‌های مرکزی در جهان خواهیم.»

کاهش نرخ بهره، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است را کاهش می‌دهد و بر ارزش دلار اثر کاهشی دارد و این امر این فلز گران بها را برای مالکان دیگر ارزها گران تر می‌سازد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان