دستگاه‌های رای‌گیری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به راحتی هک می‌شوند!

هکرهای کلاه سفید تعدادی از ماشین‌های رای‌گیری انتخابات آمریکا را خریداری کردند و متوجه شدند به راحتی می‌توان به تک‌تک آنها نفوذ کرد.

دستگاه‌های رای‌گیری انتخابات 2020 آمریکا به راحتی هک می‌شوند!

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، هکرهای "کلاه سفید" دریافتند دستگاه‌های رای گیری که ایالات متحده در انتخابات سال 2020 از آنها استفاده خواهد کرد، به راحتی در معرض هک هستند.

گروهی از هکرهای اخلاق مدار معروف به هکرهای "کلاه سفید" تعدادی از دستگاه‌های رای گیری و سیستم‌های انتخاباتی را از سایت eBay خریداری کردند و آنها را به آزمایش گذاشتند.

به گزارش واشنگتن پست آنها توانستند به راحتی به تک‌تک دستگاه‌ها نفوذ کنند. آزمایشات آنها تابستان امسال در یک کنفرانس سایبری انجام شد، اما این گروه روز گذشته به واشنگتن رفتند تا یافته‌های خود را به اشتراک بگذارند.

تعدادی از نواقص امنیتی از جمله رمزهای عبور پیش فرضی ضعیف و رمزگذاری بد به هکرها امکان دسترسی به ماشین‌ها را داده است. این گروه می‌گوید که این دستگاه‌ها قابلیت این را دارند که توسط هر کسی که به آنها دسترسی داشته باشد، هک شوند و اگر کارمندان اشتباه کنند، هکرها از راه دور می‌توانند به این دستگاه‌ها  نفوذ کنند.

این اولین باری نیست که گفته می‌شود این ماشین آلات مستعد هک‌شدن هستند. تابستان امسال بود که مشخص شد سیستم‌های کلیدی انتخابات ممکن است ماه‌ها در شبکه اینترنت قرار بگیرند و حداقل یک سازنده این دستگاه‌ها را از راه دور به سیستم‌های ایالتی بفروشد.

با نزدیک شدن به انتخابات 2020، ایالت‌های آمریکا فرصت کمی برای تأمین و تجهیز سیستم‌های خود دارند.

سناتور "میچ مک کانل" رهبر اکثریت سنای آمریکا در حال ارائه طرح‌هایی برای انجام اصلاحات امنیتی در سیستم‌های انتخابات است.

وی مصوب کرده است که 250 میلیون دلار بودجه فدرال به مقامات رسمی ایالتی داده شود، اما این رقم به میزان قابل توجهی کمتر از 600 میلیون دلاری است که دموکرات‌ها پیشنهاد کرده بودند.

مقامات آمریکایی همچنین می‌دانند که هکرهای روسی قبل از انتخابات سال 2016 به دو پایگاه داده رای گیری در دو ایالت فلوریدا دسترسی داشته‌اند. همین موضوع دلیلی برای این است که هکرها، نه فقط آنهایی که از روسیه هستند، در سال 2020 تلاش خواهند کرد تا به دستگاه‌های رأی گیری آسیب پذیر دسترسی پیدا کنند.

آژانس امنیت زیرساخت امنیت داخلی آمریکا(CISA) در حال آماده شدن برای مقابله با حملات باج افزارها و در حال شناسایی تمام راه‌هایی است که می‌توانند به عنوان تاکتیک‌های رسانه‌های اجتماعی برای خدشه دار کردن انتخابات مورد استفاده قرار گیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان