تشکیل نخستین کارگروه ترانزیت بین ایران و اتحادیه اوراسیا

به گزارش اقتصادآنلاین، تیگران سرکیسیان رییس هیئت اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواهان تشکیل کارگروهی برای بهره‌مندی کشورهای عضو اوراسیا از ظرفیت‌های ایران برای ترانزیت و مبادله کالا با هند، پاکستان و کشورهای جنوب شرق آسیا شد. 
سرکیسیان استفاده از ظرفیت‌های ایران در زمینه ترانزیت و استفاده از ظرفیت ایران برای مبادلات تجاری کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با هند و پاکستان و جنوب شرق آسیا را بسیار حائز اهمیت برشمرد و آن را یکی از فاکتورهای مهم توسعه تجارت اوراسیا و به تبع آن همگرایی اقتصادی کشورهای منطقه و خارج دور دانست.
 سرکیسیان در دیدار با هیأت اعزامی از سوی جمهوری اسلامی ایران، از ضرورت تشکیل کار گروه‌های فرعی در حوزه‌های مختلف به ویژه کار گروه همکاری‌های بانکی و مالی، تجارت و گمرک خبر داد و ضمن معرفی وزیر امور مالی اتحادیه (تبعه قزاقستان)، خواستار بررسی زمینه‌های همکاری مالی در چارچوب قرار داد امضا شده و تعیین مکانیسم های تسویه حساب مبادلات تجاری شد. 
وی استفاده از ارزهای ملی در تبادلات کالایی را به عنوان یکی از مکانیسم‌های موثر در شرایط تحریمی اعلام کرد و خواستار برگزاری جلسات کارشناسی و تخصصی جهت تبیین و اجرایی سازی مکانیسم مربوطه شد.
رئیس اتحادیه اقتصادی اوراسیا با اشاره به امضای قرارداد تجارت آزاد اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ویتنام، ایران و چین افزود: به زودی قراردادهای تجارت آزاد با سنگاپور و صربستان نیز امضا و بدین ترتیب روند توسعه همکاری‌های این اتحادیه در حال توسعه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان