سالم ترین و خوشمزه ترین جایگزین های شیرینی

شیرینی‌ها حاوی شکر و افزودنی‌های فراوانی هستند و باید تا جایی که می‌توانید از آن‌ها پرهیز کنید؛ گزینه‌های خوشمزه و سالم زیادی برای جایگزینی آن‌ها وجود دارد.

سالم ترین و خوشمزه ترین جایگزین های شیرینی

 شیرینی‌ها در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارند، اما بیشتر مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها شکر، افزودنی‌های مصنوعی و رنگ‌های خوراکی هستند که کالری زیادی دارند، اما ارزش غذایی آنچنانی ندارند؛ در واقع خوردن آن‌ها احتمال پوسیدگی دندانها، چاقی و ابتلا به دیابت از نوع 2 را افزایش می‌دهد.

سایت "هلث لاین" در گزارشی به معرفی جایگزین‌های خوشمزه و مقوی برای شیرینی‌ها پرداخته است؛ اگر میل شدید به شیرینی دارید، اما دوست دارید که به یک رژیم غذایی متعادل پایبند باشید، جایگزین‌های لذت‌بخشی هستند که می‌توانید به آن‌ها روی آورید.

1. میوه‌های تازه

میوه‌های تازه قند طبیعی دارند و دارای مواد مغذی مانند فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند همچنین خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی آن‌ها برای بدن بسیار مفید است؛ برخلاف شیرینی‌های مصنوعی، میوه‌ها از فیبر بالا و کالری پایینی برخوردار هستند برای مثال 144 گرم توت فرنگی، تنها 46 کالری دارد در حالیکه دارای 3 گرم فیبر است و 94 درصد نیاز بدن به ویتامین C در طول روز را تامین می‌کند.

2. میوه‌های خشک شده

میوه‌های خشک شده به علت اینکه آب خود را از دست می‌دهند، از مواد مغذی سرشار و قند فراوان برخوردار هستند؛ میوه‌های خشک شده حتی از میوه‌های تازه نیز قند و کالری بیشتری دارند، پس لازم است در مقدار مصرف آن‌ها دقت کنید.

3. بستنی‌های میوه‌ای خانگی

بستنی‌های میوه‌ای اگر در منزل تهیه شوند، تمامی خواص میوه منهای مضرات شکر اضافه شده توسط کارخانجات را به شما می‌رسانند؛ برای تهیه آن‌ها کافی است که میوه مورد‌نظر خود را با مقداری آبمیوه با شیر مخلوط کنید سپس آنرا در لیوان پلاستیکی یا قالب بستنی ریخته، یک چوب بستنی در آن بگذارید و در فریزر قرار دهید همچنین می‌توانید میوه مورد نظر خود را با کره بادام زمینی، عسل یا شیر نارگیل مخلوط کنید.

4. میوه‌های فریز شده

برخلاف باور اکثر مردم، میوه‌های یخ‌زده اگر قبل از فریز شدن رسیده باشند، تمامی خواص میوه تازه را حفظ می‌کنند؛ می‌توانید میوه فریز شده را با ماست مخلوط کنید و به عنوان یک میان وعده از آن استفاده کنید.

5. چیپس میوه و سبزیجات

برای تهیه این چیپس آن‌ها را قبل از پخت به تکه‌های نازک برش بزنید تا پس از پخته شدن، حالت ترد پیدا کنند. این چیپس‌ها می‌توانند نیاز روزانه شما به میوه و سبزیجات را تامین کنند همچنین مصرف آن‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، چاقی و برخی سرطان‌ها را کاهش دهد به عنوان مثال می‌توانید برش‌های سیب را با اضاف کردن دارچین بپزید.

جایگزین‌های خوشمزه و سالم به جای شیرینی

6. گلوله‌های انرژی

این لقمه‌ها معمولا دارای مواد مغذی سالم بوده که نیاز بدن به فیبر، پروتئین و چربی‌های مفید را تامین می‌کنند؛ این گلوله‌ها باعث می‌شوند که احساس سیری کنید. جو، کره دانه‌ها، تخمه‌های مغذی و میوه‌های خشک شده مواد تشکیل دهنده این گلوله‌ها هستند؛ این گلوله‌ها کالری بسیار بالایی را به بدن شما می‌رسانند، پس نیاز دارید تا به خوردن یک یا دو عدد در یک وعده اکتفا کنید به عنوان مثال می‌توانید یک لیوان بادام و گردو را به همراه یک لیوان کشمش، 3 عدد خرما، نصف قاشق غذاخوری دارچین و عصاره وانیل در مخلوط کن بریزید و تا زمانی که چسبنده شود، به هم بزنید؛ سپس با استفاده از دست، توپ‌های دو یا سه سانتی‌متری درست کنید و بر روی آن پودر نارگیل بریزید!

7. آجیل

آجیل‌ها معمولا مخلوطی از دانه‌ها، تخمه‌ها، حبوبات و میو‌ه‌های خشک شده هستند؛ آجیل مواد مغذی از جمله فیبر، پروتئین و بسیاری از ترکیبات گیاهی را برای شما فراهم می‌کند، اما بسته‌های آماده که از مغازه‌ها خریداری می‌شوند حاوی شکر افزوده هستند؛ برای یک نمونه سالم خانگی می‌توانید انواع مختلف بادام‌ها و توت‌ها را به همراه چوب شور یا شکلات تلخ بنا بر مزاج خود ترکیب و استفاده کنید.

در انتها دوباره یاد‌آور می‌شویم که شیرینی‌ها حاوی شکر و افزودنی‌های فراوانی هستند و باید تا جایی که می‌توانید از آن‌ها پرهیز کنید؛ گزینه‌های خوشمزه و سالم زیادی برای جایگزین شدن به جای آن‌ها وجود دارد. پیشنهاد می‌شود دفعه بعدی که میل به خوردن شیرینی پیدا کردید، یکی از گزینه‌های پیشنهادی را با توجه به موادی که در اختیار دارید امتحان کنید.

جایگزین‌های خوشمزه و سالم به جای شیرینی

منبع: تسنیم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان