مسئول رسیدگی به شکایات صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل به خریداران لوازم یدکی هشدار داد که از فروشگاه های آنلاین قطعات یدکی که فاقد مجوز کسب و کار اینترنتی اند قطعات یدکی خریداری نکنید.
به نقل از پرشین خودرو، مهدی کاظمی در این زمینه توضیح داد که بیشتر شکایاتی که از فروشگاه های اینترنتی دریافت می شود مربوط به کیفیت و قیمت قطعات یدکی بوده و از آنجا که اغلب این فروشگاه ها فاقد نام و نشان مشخص بوده و مورد تایید نمی باشند امکان پیگیری شکایت خریداران نیز فراهم نیست.
وی ضمن اشاره به این موضوع که بسیاری از فروشگاههای آنلاین عامل افزایش قیمت قطعات یدکی در بازار اند تصریح کرد اغلب افرادی که نسبت به خرید قطعات یدکی از فروشگاه های آنلاین اقدام می کنند در این حوزه کم تجربه بوده و همین موضوع سبب می شود که فروشگاه های اینترنتی قطعات غیر اصل و تقلبی و صد البته بی کیفیت را با قیمتی چندبرابر به آنها بفروشند.
این مقام مسئول در اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی در ادامه عنوان کرد چنین شرایطی سبب شده است که آمار شکایت از فروشگاه های اینترنتی لوازم یدکی به طور قابل توجهی افزایش یافته و از آنجا که هیچ نشانه ای از این فروشگاه در اختیار اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی نیست امکان پیگیری شکایات نیز وجود نداشته و در نتیجه خریداران متضرر می شوند.
کاظمی توصیه کرد که اگر تمایل به خرید از فروشگاه های اینترنتی دارید حتماً به سراغ فروشگاه های آنلاین دارای مجوز رفته تا در صورت مواجه با مشکل امکان پیگیری شکایت شما وجود داشته باشد.
وی در انتها ضمن اشاره به لزوم نظارت دولت بر فعالیت کسب و کارهای اینترنتی افزود جلوگیری از فعالیت فروشگاه های فاقد هرگونه مجوز و نام و نشان ضروری بوده و این موضوع نیازمند حمایت دولت است.