میانگین مصرف آب در تهران ۳۰ لیتر بیش‌تر از میانگین کشور است

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف آبفای کشور با بیان این که میانگین مصرف آب در شبانه روز به ازای هر نفر در کشور ۱۵۰ تا ۱۵۵ لیتر است گفت: این میزان در تهران ۳۰ لیتر بیشتر از میانگین کشور است.

میانگین مصرف آب در تهران 30 لیتر بیش‌تر از میانگین کشور است

به گزارش ایسنا، علی سعیدزاده در حاشیه پانزهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و فاضلاب درباره میانگین مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز در کشور توضیح داد: میانگین مصرف آب در شبانه روز به ازای هر نفر در کشور 150 تا 155 لیتر است. در حالی که این میزان در تهران بین 170 تا 180 لیتر است؛ به عبارت دیگر میانگین مصرف به ازای هر نفر در شبانه روز در تهران 30 لیتربیشتر از میانگین کشور است.

وی افزود: سرانه خانگی در برخی از کشورها 120 لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز است. این میزان در کشورهای توسعه یافته‌ای است که آب در آن‌ها از حساسیت بیشتری برخوردار است و سعی بر این است که میزان مصرف آب در ایران به 120 تا 130 برسد.

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف آبفای کشور  درباره استان‌های پر مصرف گفت: استان‌های لرستان، آذربایجان شرقی، مازندران، کردستان، تهران، قزوین، البرز و چند استان دیگر بیش از 155 لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر مصرف می‌کند که تهران و البرز در صدر قرار  دارند.

وی درباره قیمت آب نیز اظهار کرد: به صورت میانگین هر متر مکعب آب در شبکه توزیع توسط دولت 460 تومان به فروش می‌رسد این در حالی است که قیمت یک آب معدنی نیم لیتری 1500 تومان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان