اوبر اخیراً با انتقادهای متعددی روبرو شده بود که بخش عمده ای از آنها به شکایات تعرض جنسی به مسافران از سوی رانندگان مربوط می شد. به دنبال این موضوع، اوبر از کارکنان خود خواسته بود گزارشات این چنینی را به پلیس اعلام نکنند. همین موضوع موج تازه ای از انتقادها را به همراه داشت. اوبر حالا برای این که خیال مسافران را راحت کند در حال آزمایش قابلیتی است که در شرایط اضطراری به آنها امکان ضبط صدا با گوشی موبایل و ارسال به این شرکت را می دهد.
قابلیت ضبط صدا توسط محققی به نام «جِین ماچان وانگ» کشف شده است. وانگ که در زمینه یافتن قابلیت های جدید نرم افزار ها سابقه دارد در تلاش بود با استفاده از مهندسی معکوس امکانات جدید نرم افزار اوبر را کشف کند و در نهایت قابلیت ضبط صدا را یافته. با این حال شخصاً این قابلیت را آزمایش نکرده؛ چرا که در زمان کشف مسافر اوبر بوده است.
اوبر پیش از این هم قابلیت RideCheck را ارائه کرده بود؛ قابلیتی که در تصادفات یا شرایط اضطراری دیگر به کمک رانندگان و مسافران می آمد تا درخواست کمک کنند. به نظر می رسد قابلیت ضبط صدا هم تلاشی مشابه با راید چِک باشد که از طریق اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار می گیرد. قبلاً سرویس تاکسی دیدی چاکسینگ چین هم چنین قابلیتی را برای سرویس خود در نظر گرفته بود؛ البته پس از اینکه به دو مسافر زن تعرض شده و در نهایت به قتل رسیدند.