ماهان شبکه ایرانیان

با واگذاری مطلق خودروسازی‌ها به بخش خصوصی فساد در این حوزه ریشه‌کن خواهد شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرخودرو،‌ عبدالله رضیان پیرامون موانع تحقق خصوصی سازی صنعت خودرو اظهار داشت: در گذشته تاحدودی اتفاقاتی در حیطه خصوصی سازی افتاده، اما دلیل عدم خصوصی سازی صد در صد و عدم واگذاری جامع صنعت خودرو به بخش خصوصی این است که دولت ها در مقاطع مختلف و ارکان نظام چندان موافق خصوصی سازی صنعت خودرو نبوده و استقبال خوبی از آن نکرده اند.

نماینده مردم قائمشهر، سواد کوه، جویبار، سیمرغ و سواد کوه شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: البته نگرانی هایی در این خصوص وجود داشت که بخش خصوصی موفق به تامین نقدینگی لازم نشود و یا به دلیل مشکلات نتواند مسیر را ادامه دهد اما مهم ترین و عمده ترین مانع تحقق خصوصی سازی، مقامات ارشد حاکمیت بودند که چندان مایل به واگذاری خودروسازی ها نبوده اند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات جدی در خودروسازی دولتی، بالا بودن هزینه است و اگر خودروسازی ها به صورت مطلق به بخش خصوصی واگذار شوند فساد معنا نخواهد داشت و در این صورت هزینه ها و رانت و فساد در حوزه خودروسازی کاهش خواهد یافت.

رضیان گفت: اگر خصوصی سازی به شکل درست انجام شود فضا رقابتی خواهد شد و فضای خودروسازی کشور به سمتی پیش خواهد رفت که خودروسازان در یک فضای آزاد رقابت کنند.

نماینده مردم قائمشهر، سواد کوه، جویبار، سیمرغ و سواد کوه شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر مجموعه ای از امتیازات به خودروسازان دولتی داده می شود و آنان بدون آنکه رقیبی داشته باشند با هر کیفیتی اقدام به تولید خودرو می کنند و مردم نیز از وضعیت کیفی خودروها راضی نیستند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: خصوصی سازی صحیح صنعت خودرو در ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت خودرو موثر است زیرا در یک فضای رقابتی، قیمت خودرو -که بر اساس معادلات اقتصادی موجود تعیین می شود- کاهش یافته و متعادل می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان