تحقیقات نشان می دهد که مردان هنگام رانندگی بیشتر از زنان حواس پرت هستند

معمولا وقتی صحبت از مهارت رانندگی و بهتر بودن در این زمینه می شود، مردان مدعیان اصلی این موضوع هستند و بیشتر تحقیقات هم باتوجه به اعتماد به نفس و همچنین روحیاتی که مردان دارند، تاحدودی این موضوع را تایید می کنند، ولی آیا مردان به همان اندازه در رعایت قوانین رانندگی هم از خانم ها بهتر هستند یا خیر؟ در خصوص این موضوع اخیرا یک مطالعه توسط "وکلای اسمی ...

معمولا وقتی صحبت از مهارت رانندگی و بهتر بودن در این زمینه می شود، مردان مدعیان اصلی این موضوع هستند و بیشتر تحقیقات هم باتوجه به اعتماد به نفس و همچنین روحیاتی که مردان دارند، تاحدودی این موضوع را تایید می کنند، ولی آیا مردان به همان اندازه در رعایت قوانین رانندگی هم از خانم ها بهتر هستند یا خیر؟ در خصوص این موضوع اخیرا یک مطالعه توسط "وکلای اسمیت" در ایالات متحده آمریکا انجام شده است و نشان می دهد که مردان هنگام رانندگی بیشتر از زنان حواس پرت هستند.
در این نظرسنجی 2221 نفر با محدوده سنی بین 18 الی 65 سال در آمریکا به پرسش ها پاسخ داده اند و مشخص شد که حدود 70 درصد از این تعداد نفرات هنگام رانندگی مشغول چیزی می شوند که حواسشان را از رانندگی پرت می کند. برای یک نفر گفته می شود که مردان 22 درصد بیشتر از خانم ها در حین رانندگی از تلفن همراه هوشمند خود استفاده می کند و خطرناک تر از این، حدود 74 درصد آنان در بیشتر مواقع هر دو دست خود را درگیر تلفن همراه کرده و با زانوی خود اتومبیل را کنترل می کنند. از همه بدتر، اختلاف 260 درصدی آقایان نسبت به زنان برای دیدن زدن عابرین پیاده هنگام رانندگی خواهد بود.
شاید در موارد بالا آقایان متهم اصلی هستند، اما در یک مورد مردان و زنان با یکدیگر برابر هستند و آن هم خوردن و آشامیدن هنگام رانندگی خواهد بود و این تحقیق نشان می دهد که 58.9 درصد از آقایان شرکت کننده در این نظرسنجی هنگام رانندگی مشغول خوردن و آشامیدن می شوند و حدود 58.2 درصد از زنان چنین کاری در هنگام رانندگی انجام می دهند. موسسه ایمنی NHTSA ایالات متحده آمریکا باتوجه به داده های حوادث رانندگی گزارش می دهد که خوردن نوشیدنی و خوراکی هنگام رانندگی تا 80 درصد احتمال تصادف را افزایش می دهد.
این مطالعه همچنین به تفکیک ایالت های مختلف آمریکا پرداخته و در این خصوص می گوید که ایالت های غرب آمریکا همانند کالیفرنیا، نوادا، آریزونا و کلرادو بیشتر از سایر ایالت ها از تلفن همراه هوشمند خود استفاده می کنند، در حالی که ایالت های میانه غربی مانند ایلینویز، میشیگان، اوهایو و یا آیووا بیشترین تعداد رانندگانی را دارد که از زانوی خود برای کنترل اتومبیل استفاده می کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان