ماشین‌آلات آتش‌نشانی که پیر شده‌اند

مسئول آتش‌نشانی شهرداری ابهر گفت: با توجه به گستردگی حوزه استحفاظی آتش‌نشانی ابهر، ماشین‌های آتش‌نشانی شهرستان باید به‌روز شود.

ماشین‌آلات آتش‌نشانی که پیر شده‌اند

شهرام قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که آتش‌نشانی یکی از واحدها و ادارات بسیار مهم در شهرها است، اظهار کرد: آتشنشانان همواره در حالت آماده‌باش برای ارائه خدمت به شهروندان هستند.

وی با بیان این‌که حوزه عملیات آتش‌نشانی 72 مورد تعریف شده است، ادامه داد: از جمله مهم‌ترین این عملیات‌ها می‌توان به امداد و نجات چاه، انواع حریق، حوادث آسانسور، تصادفات، سیل و جمع‌آوری حیوانات و سمی و خطرناک اشاره کرد.

مسئول آتش‌نشانی شهرداری ابهر با بیان این‌که بخشی از این حوادث، حوادث طبیعی است، تصریح کرد: بخش اعظمی از این حوادث نیز به حوادثی است که توسط انسان‌ها به وجود آمده است.

این مسئول آمار عملیات سال 97 آتش‌نشانی ابهر را 700 مورد عنوان کرد و افزود: در شش ماهه اول سال‌جاری 632 مورد عملیات انجام شده است.

وی با بیان این‌که در حوزه استحفاظی آتش‌نشانی شهرداری ابهر 70 روستا وجود دارد، یادآور شد: 44 هزار خانه، 10 هزار واحد تجاری، 350 شرکت تجاری و 70 واحد مرغداری و دامداری نیز در حوزه استحفاظی ابهر قرار دارند.

قربانی با بیان این‌که محور ابهر به قیدار جزو محورهای پرتردد استان محسوب می‌شود که در طول سال شاهد تعداد بالای تصادفات رانندگی منجر به فوت در این ‌محور هستیم، یادآور شد: با توجه به قرارگیری ابهر در مسیر آزادراه و جاده ترانزیت و وقوع تصادفات در این محور می‌توان گفت جمعیت شناور حوزه استحفاظی آتش‌نشانی ابهر بیش از 5 میلیون نفر است.

مسئول آتش‌نشانی شهرداری ابهر با اشاره به این‌که علی‌رغم گستردگی حوزه استحفاظی آتش‌نشانی ابهر سه ایستگاه شامل ایستگاه‌های شریف‌آباد، شناط و ایستگاه مرکزی شهرک است، ادامه داد: آتش‌نشانی ابهر با 26 نیرو در حال ارائه خدمت به شهروندان است.

قربانی با تاکید بر این‌که با توجه به گستردگی حوزه استحفاظی آتش‌نشانی ابهر ماشین‌های آتش‌نشانی باید به روز شوند، ادامه داد: در حال حاضر آتش‌نشانی ابهر دارای سه ماشین عملیاتی و دو ماشین پشتیبانی با سن بالا است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر