آخرین خبر از پرونده ایدزی شدن مردم لردگان +عکس

رکنا: عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بر اساس اطلاعات رسیده روستای مورد نظر حدود 1800 نفر جمعیت دارد و متاسفانه 240 نفر از اهالی روستا به اعتیاد روی آورده‌اند که از این تعداد نیز 20 نفر معتاد تزریقی هستند.همین موضوع باعث شیوع بیماری ایدز در روستای لردگان شده است.

"تنها 26 نفر از اهالی این روستا به ایدز مبتلا شده‌اند"

قربانی افزود: به صورت قاطع اعلام می‌کنم که از طریق انجام آزمایش‌ها و تست قند خون این انتقال بیماری صورت نگرفته است.

بهورز در این روستا به دنبال بیماریابی بوده است و شجاعت این کار را داشته که به شناسایی بیماران بپردازد و گزارشات خود را به مراجع بالاتر اعلام کند.
معاون استاندار چهارمحال و بختیاری: ابتلای برخی افراد در لردگان به ایدز عامل امنیتی ندارد

به گزارش رکنا، جعفر مردانی در خصوص اخبار شیوع بیماری ایدز در یکی از روستاهای شهرستان لردگان، گفت: کار شناسایی، غربالگری، پیشگیری و درمان مبتلایان به ویروس HIV در روستا به عهده دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، معاونت بهداشت و درمان و مرکز بهداشت و درمان شهرستان لردگان است.

وی با بیان اینکه نهادهای مذکور در حال انجام اقدامات لازم هستند، افزود: اطلاعات دقیق پیرامون این موضوع و وضعیت مبتلایان را از طریق مسؤولان بهداشت و درمان استان کسب کنید.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه موضوع به هیچ عنوان امنیتی نیست، افزود: مسؤولان باید ضمن بررسی دقیق علل شیوع بیماری در خصوص اقدامات خود در این رابطه پاسخگو باشند.
سُرنگ‌ آلوده، دلیل تجمع مقابل فرمانداری لردگان

یک منبع آگاه گفت: تا جایی که می‌دانیم این ویروس اچ‌ای وی نیست با این حال تیم درمان در حال بررسی این ویروس ناشناخته است و تا نتیجه بررسی‌ها اعلام نشود در این باره نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم.

در پی انتشار خبری در شبکه ها‌ی مجازی درخصوص روستای «چنار محمودی» از روستا‌های شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری، مبنی بر احتمال ابتلای حدود ده نفر به ویروس اچ‌ای وی، سید راشد جزایری رییس مرکز بهداشت و درمان استان گفت: موضوع در دست بررسی است.

وی حاضر به ارائه توضیحات بیشتر در این باره نشد.

به گفته یک منبع آگاه صبح امروز- چهارشنبه 10 مهرماه- جلسه‌ای به منظور بررسی بیشتر در این‌خصوص در فرمانداری لردگان، با حضور فرماندار، معاون بهداشت و درمان استان و برخی از مسئولان درمانی وشهری استان برپا شده است.

این منبع آگاه افزود: برخی از اهالی روستای چنار محمودی حدود دوماه پیش، پس از دادن آزمایش دیابت متوجه شدند که تعدادی از آن‌ها مشکوک به داشتن بیماری اچ‌ای وی ایدز هستند. این بیماران به نتیجه این آزمایش اکتفا نکرده و برای اطمینان بیشتر به مراکز درمانی اصفهان و شیراز مراجعه کردند که در آنجا نیز نتیجه مثبت بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر رئیس شبکه بهداشت این روستا در بازداشت بوده و اهالی آن نیز صبح امروز جلوی ساختمان مرکز بهداشت این روستا و فرمانداری لوردگان تجمع کرده و دست به اعتراض زده‌اند.

وی اضافه کرد: مردم معترض شیشه‌های ساختمان شبکه بهداشت روستا را شکستند.

برخی از اهالی روستا احتمال آلوده بودن وسایل حجامت و اندازه‌گیری دیابت را دلیل این اتفاق می‌دانند.

یک منبع آگاه به ایلنا گفت: تا جایی که می‌دانیم این ویروس اچ‌ای وی نیست با این حال تیم درمان در حال بررسی این ویروس ناشناخته است و تا نتیجه بررسی‌ها اعلام نشود در این باره نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم.

یک مقام مسئول در وزارت بهداشت نیز در واکنش به شیوع ویروسی ناشناخته در روستای چنار محمود گفت: وزارت بهداشت گزارش لازم را دارد، ولی از آن‌جهت که مربوط به اخلاق پزشکی است، نمی‌توانیم با رسانه‌ها در میان بگذاریم.

وی افزود: این ادعا تا حدی واهی است؛ فعلا نیاز به بررسی دارد و در صورت لزوم وزارت بهداشت در این زمینه موضع‌گیری خواهد کرد.

وی اذعان کرد: یک سری از افراد تلاش دارند، مسئولیت این اتفاق را متوجه سازمان یا افرادی کنند؛ و سوال این است مگر در آن روستا تست دیابت داشته ایم؟ در ضمن دیابت کجا چک می‌شود، به طور حتم هرجا این کار صورت گرد، سوزن یک بار مصرف استفاده می‌شود. دو نفر هم اظهار کرده‌اند، برای کمپین فشار خون رفته بودند که مبتلا شده‌اند. حال سوال این است مگر ما در فشار خون از کسی خون می‌گیریم؟

جهانپور گفت: این ماجراهائی که درست شده است، درست نیست. یکی می‌گوید دندانپزشکی رفته‌ایم و ویروس گرفته‌ایم. چطور در کل استان این آمار از بیماری را نداریم؟ در مجموع باید بگویم؛ چون موضوع خلاف اخلاق پزشکی است، ما نمی‌توانیم درباره آن صحبت کنیم.
ابتلای تعدادی از اهالی روستای چنارمحمودی به ویروس HIV تائید شد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ابتلای چندین نفر از اهالی روستای چنارمحمودی شهرستان لردگان به ویروس HIV را تائید کرد.

سیدمرتضی خاتمی (نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس)در خصوص ابتلای چندین نفر از اهالی روستای چنارمحمودی شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV بر اثر انجام تست دیابت اظهار داشت: خبر ابتلا به ویروس به دلیل تست دیابت درست به نظر نمی‌رسد. وی مدعی شد؛ بنا بر اطلاع موثق، ابتدا در این روستا کانون خطری مشاهده شده و در راستای اقدامات پیشگیرانه از جمله برای اینکه معلوم شود، میزان آلودگی چه میزان است، آزمایشاتی صورت گرفته است.

او افزود: این که در اثر حجامت یا تست دیابت ابتلا به این ویروس رخ داده، به نظر نمی‌رسد که صحت داشته باشد و همواره در جریان بیماریابی احتمال پیدا کردن موارد بیشتری وجود دارد.

خاتمی اظهار داشت: خبرهای اولیه حاکی از این است که به دنبال مشاهده یک کانون پرخطر از لحاظ آلودگی، مبادرت به انجام تست در بین جمعی از روستائیان می‌شود و مواردی از ابتلا به دست می‌آید.

وی افزود: امروزه آزمایشات با سرنگ‌های یک‌بار مصرف انجام می‌شود و به نظر نمی‌رسد، اخباری از این دست صحت داشته باشد که به دنبال تست دیابت این اتفاق رخ داده باشد.

خاتمی افزود: لازم است کم و کیف بیشتر این خبر را مقامات بهداشتی کشور و دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری به اطلاع مردم برسانند.

وی در خصوص آمار تعداد افرادی که به ویروس HIV مبتلا شده‌اند، گفت: آمار را باید مسئولان ذیربط اعلام کنند، اما به نقل از منبع آگاه این آمار تعداد انگشت‌شماری را شامل می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: وقتی چنین بیماریابی می‌شود، ممکن است افرادی علت آن را بر مبنای دیگری حمل کنند که این مساله در جریان نمونه‌گیری اتفاق افتاده است.

وی همچنین در خصوص بازداشت رئیس شبکه بهداشت روستای چنارمحمودی اظهار بی‌اطلاعی کرد.
ورود دادگستری به موضوع سرنگ‌های آلوده در لردگان

در پی انتشار اخباری بر آلوده شدن برخی از اهالی یکی از روستا‌های شهرستان لردگان به ویروس ایدز به دنبال استفاده از سرنگ آلوده توسط بهیار خانه بهداشت، احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: امروز جلسه شورای تامین استان چهارمحال و بختیاری در رابطه با این موضوع برگزار خواهد شد و آخرین اقدامات در این جلسه ارزیابی خواهد شد.

بهرامی تصریح کرد: برخی ادعا دارند که یکی از بهیارانی که در یکی از مراکز بهداشت کار می‌کرده است در زمانی که برای انجام آزمایشات از آن‌ها خون می‌گرفته به جای اینکه برای هر فرد از یک سرنگ استفاده کند از سرنگ مشترک استفاده می‌کرده است که در حال حاضر فرد مذکور در بازداشت به سر می‌برد.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است و دستگاه قضایی با پیگری‌های خاص و فوری خود موضوع را مورد بررسی قرار داده است و سایر مسئولان نیز در حال پیگیری موضوع جهت کشف منشاء موضوع هستند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان