دومین کشور دارای ذخایر طلا در جهان کجاست؟

به گزارش تارنمای "یواس فاندز" (usfunds) آلمان پس از آمریکا دومین ذخایر طلای جهان را دارد. براساس آمارهای شرکت تحقیقاتی فلزات گرانبهای «GFMS» وابسته به «تامسون رویترز» از میزان دارایی های بانک های مرکزی کشورهای جهان، آلمان با داشتن سه هزار و 366 تن طلا که 71 درصد آن منابع خارجی است، پس از آمریکا در جایگاه دوم جهان قرار گرفته است.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این در حالی است که آمریکا همچنان با تملک 8 هزار و 133 تن طلا عنوان نخست دارندگان ذخایر طلا را در دست دارد که این میزان مجموع ذخایر طلای سه کشوری است که در جدول کشورهای دارنده بیشترین ذخایر، پس از این کشور قرار گرفته اند.
بر این اساس آلمان در سال 2017 میلادی روند بازگرداندن 647 تن از طلاهای خود از بانک دو فرانس و بانک فدرال رزرو آمریکا را آغاز کرده و انتظار می رود این اقدام تا سال 2020 کامل شود.
این کشور اروپایی با وجود نوسانات قیمت طلا در بحران مالی 2016، توانسته است طی این سال ها ذخایر خود را افزایش دهد.

156680718

رتبه سوم این جدول نیز با 2 هزار و 451 تن طلا از آن کشور ایتالیا است. این کشور در سال های اخیر میزان ذخایر خود را حفظ کرده و در این مسیر از حمایت های «ماریو دراگی» رئیس پیشین بانک مرکزی اروپا برخوردار بوده است.
در همین حال فرانسه با 2 هزار و 436 و روسیه با 2 هزار و 219 تن در رده های چهارم و پنجم جدول کشورهای دارنده بیشترین ذخایر طلای جهان قرار دارند.
همچنین چین (هزار و 936 تن)، سوئیس (هزار و 40 تن)، ژاپن (765 تن)، هند (618 تن) و هلند (612 تن) در رتبه های ششم تا دهم این کشورها قرار گرفته اند.
GFMS تاکید می کند که  بانک‌های مرکزی و سرمایه گذاران تصمیم گرفته اند از فروش طلا اجتناب کنند و بیشتر به خرید آن روی آورند؛ زیرا تاریخ نشان داده است که طلا در دوره‌های رکود اقتصادی عملکرد خوبی داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر