میزان فرار مالیاتی ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان

خبرگزاری فارس فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در مورد آمار فرار مالیاتی گفت: این آمار به مقاطع زمانی بستگی دارد و اینکه آیا جرایمی شامل آن می‌شود یا خیر؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: سازمان امور مالیاتی کشور برای پرداخت بدهی‌های مالیاتی به مودیان تا آخر مهرماه فرصت داده تا معوقات خود را پرداخت کنند و در صورت پرداخت جرایم آنها مشمول بخشودگی می‌شود.

وی افزود: میزان فرار مالیاتی بدون احتساب جریمه 30 تا 40 هزار میلیارد تومان است و علت این دامنه ناشی از عدم دقت نیست بلکه به علت نوع تفسیری است که بر اجرا وجود دارد.

دژپسند در مورد شاخصه‌های مسیر سبز مالیاتی مودیان خوش‌حساب بیان داشت: برای بهبود فضای کسب و کار و سهولت کار فعالان اقتصادی که کارنامه بسیار مشخص و قابل قبولی در پرداخت مالیات دارند مسیر سبز مالیاتی را مشخص کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: برخی مودیان مالیاتی برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در موعد تعیین شده یعنی دقیقا در پایان مهلت سه ماهه اقدام می‌کنند بنابراین در نظر داریم تا این مودیان در اعطای تمام نیازمندی‌ها از سازمان مالیاتی در مسیر سبز قرار گیرند. به عنوان مثال اگر گواهی می‌خواهد نباید معطل بماند.

دژپسند بیان داشت: بنابراین از رئیس سازمان امور مالیاتی خواسته‌ایم تا دستورالعملی تنظیم شود تا سازمان امور مالیاتی مودیان مالیاتی خوش حساب در صورتی که نیازمند گواهی یا مواردی از این قبیل باشند معطل نمانند و دریافت گواهی‌های مورد نیاز آنها با حداقل مشکلات انجام و به سهولت کار آنها انجام شود.

وی افزود: این دستورالعمل در حال تنظیم است و در آینده نزدیک ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان